درخواست برزگری از تشکیل مجدد شورای ملی استاندارد

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به درخواست برزگری رئیس مرکز ملی استاندارد نسبت به تشکیل جلسات شورای عالی استاندارد،گفت: انشا الله شورای عالی استاندارد را به نحوه حلال برگزار خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم، برزگری در سمینار ملی حلال با بیان اینکه ایران با توجه به دیدگاهی که دارد و پیشتاز مسائل اسلامی در بین کشورهای اسلامی است در این زمینه مقداری غفلت کرده و باید از حدود 10 سال پیش وارد این مسائل می‌شد اظهار داشت: ایران می‌تواند از تجارت 1 هزار میلیارد  دلاری حلال سهم عمده‌ای برای کشور کسب کند. همچنین منظور این تفاهم نامه که امروز سازمان ملی استاندارد و اتاق بازرگانی ایران امضا می‌شود، غذای حلال نیست بلکه کلیه محصولات حلال از جمله پوشاک،‌ چرم،‌ مبلمان،‌ ژلاتین‌های دارویی ، لوازم آرایشی و بهداشتی نیز شامل می‌شود.

وی گفت:  مسئله محصولات حلال دارای دو بعد فنی و فکری که در بخش فنی آن سازمان‌های جهانی استاندارد وجود دارد و ایران نیز عضو 13 اتحادیه و مجمع جهانی است و در وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی وسازمان استاندارد طی دو سال اخیر همکاری‌های خوبی در این زمینه با یکدیگر داشته‌اند. 

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطر نشان کرد: اگر بین 57 کشور اسلامی رفاق و اتحاد در زمینه‌های فنی و علمی شکل بگیرد، کشورهای اسلامی می‌توانند با اتحاد بیشتری در این زمینه فعالیت کنند. همچنین با توجه به اهمیت این موضوع سازمان ملی استاندارد با تمام توان این موضوع را جزء اولویت‌ های کاری خود قرار خواهد داد و آمادگی صدور گواهی‌نامه های حلال توسط ایکریک را انجام دهد .

برزگری با بیان اینکه  مشارکت بخش خصوصی در این زمینه یکی از ملزومات است گفت: اگر همکاری بخش خصوصی نباشد با چندصد کارشناس در سازمان استاندارد نمی‌توان کارها را پیش برد و همچنین لازم است دولت نیز جهت ‌گیری خود را در این زمینه اعلام کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پایان با بیان اینکه در چند سال گذشته شورای عالی استاندارد به صورت قانونی تشکیل نشد بیان کرد: این شورا سیاست‌گذار سازمان ملی استاندارد است و امیدواریم اولین جلسه آن با حضور رئیس جمهور تشکیل شود و همچنین در 22 مهرماه که روز جهانی استاندارد است از هم‌کنون از دولت و اقای روحانی درخواست می‌کنیم این شورا را تشکیل دهند.

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به درخواست برزگری رئیس مرکز ملی استاندارد نسبت به تشکیل جلسات شورای عالی استاندارد اظهار داشت: انشا الله شورای عالی استاندارد را به نحوه حلال برگزار خواهیم کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7