استرالیا هفت خانواده ایرانی را بهنائورو فرستاد

استرالیا هفت خانواده پناهجوی ایرانی را که شامل 26 نفر از جمله 12 کودک نیز می‌شود، به جزیره نائورو فرستاده است.

به گزارش ،«تابناک»، گاردین از مقامات استرالیایی نقل کرده است که  به گفته این مقامات اگر دولت استرالیا برای کودکان استثناء قائل شود، باعث تشویق قاچاق‌بران خواهد شد.
 
دولت استرالیا برای جلوگیری از ورود  غیر قانونی به خاک این کشور گروه‌هایی از مهاجران غیر قانونی را به جزایر دورافتاده اقیانوس آرام از جمله نائورو می‌فرستد و در قبال آن پولی به حکومت‌های این جزایر پرداخت می‌کند.
 
فرستادن خانواده‌های ایرانی به این جزیره در حالی صورت می‌گیرد که مهاجران غیر قانونی مستقر در اردوگاه جزیره نائورو «که بخش اعظم آنها ایرانی هستند» جمعه شب، 28 تیر، دست به شورش زده و ساختمان‌های اداری مرکز را به آتش کشیدند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد زیادی از مردم محلی برای خواباندن این شورش در حالی که «ساطور و لوله‌های فولادی» در دست داشتند به کمک نیروهای پلیس آمدند.
 
کوین راد، نخست وزیر استرالیا در اواخر ماه تیر خبر داد که کشورش از این پس مهاجران غیر قانونی را که با قایق و از طریق آب‌های اقیانوس خودشان را به این کشور برسانند، به جزایری مانند پاپوآ گینه‌نو و نائورو در اقیانوس آرام خواهد فرستاد.
 
کشور نائورو که این افراد در آن مستقر هستند با 9400 نفر جمعیت و 21 کیلومتر مربع مساحت، کوچک‌ترین جمهوری جهان به شمار می‌رود.
 
ورود مهاجران غیر قانونی برای هر کشور دردسرهایی را درست کرده و می کند و کشورها به انحاء مختلف می کوشند در مقابل ورود مهاجران غیر قانونی به کشورشان ایستادگی کنند. اما اکنون مهاجران ایرانی نیاز به حمایت دارند. حمایت هایی که اگر نباشد، آنان در غربت و در اوج بی پناهی از بین خواهند رفت.
 
به نظر می رسد آگاهی رسانی در مورد قوانین موجود و قوانین جدید کشورها برای مهاجران غیر قانونی، ضرورتی است که در کشور ما نبود آن احساس می شود. سازمان ذیربط لازم است آخرین قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف را برای ایرانیان اطلاع رسانی کنند. طبیعی است که در عدم وجود اطلاع رسانی صحیح، هموطنان ایرانی قربانی باندهای قاچاقی خواهند شد که از تمایل آنان برای مهاجرت سوء استفاده می کنند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  6