اسد: در این جنگ تاریخی پیروز خواهیم شد

رئیس جمهور سوریه با اشاره به احتمال حمله آمریکا به این کشور تاکید کرد دمشق در این جنگ تاریخی پیروز خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، بشار اسد در دیدار با مقامات بلندپایه دولت و فرماندهان ارتش سوریه ، درباره حمله احتمالی آمریکا به این کشور گفت: به خوبی می دانید که از همان ابتدای بحران منتظر آن بودیم زمانی برسد که دشمن واقعی ما خودش را نشان دهد و وارد عمل شود.

اسد افزود: من می دانم که روحیه قوی و آمادگی کامل برای مقابله با هر تجاوز خارجی و حفظ کشور را دارید و از شما می خواهم که این روحیه را به زیردستان خود و شهروندان سوری هم منتقل کنید.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: این رویارویی تاریخی است که ما از آن پیروز بیرون خواهیم آمد.

فقط شورای امنیت حق صدور مجوز اقدامات نظامی را دارد

نماینده سوریه نزد سازمان ملل متحد گفت: فقط شورای امنیت سازمان ملل متحد حق صدور مجوز اقدامات نظامی را دارد و هیچ کشوری نمی تواند خودسرانه به دیگر کشورها حمله کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، بشار جعفری بعد از جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره پیش نویس قطعنامه انگلیس برضد سوریه، در جمع خبرنگاران افزود: در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، از سازمان ملل متحد برای بررسی سه منطقه در اطراف دمشق که در بیست و دوم، بیست و چهارم و بیست و پنجم اگوست هدف حمله تروریستی قرار گرفته است، درخواست بازرسی کرده ایم.

نماینده سوریه افزود: در این حملات از گاز کشنده سارین استفاده شده است و تعدادی از سربازان ارتش سوریه از آن استنشاق کرده اند و در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند.

وی گفت: ما از شروع بحران سوریه تا امروز، چهارصد و بیست نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت فرستادیم که همه اوضاع و اتفاقات سوریه را توضیح دادیم و به همین علت کسی نمی تواند بهانه ندانستن بیاورد.

نماینده سوریه در پاسخ به سوال دیگری در مورد منبع سلاح های شیمیایی گفت: این سلاح ها از خارج و به طور مشخص از ترکیه، قطر و عربستان سعودی وارد سوریه شده اند.

جعفری درباره احتمال اقدام نظامی آمریکا، بدون مجوز شورای امنیت نیز گفت: هرگونه اقدام نظامی در سوریه، نقض غیرقانونی اهداف گروه تحقیقاتی سازمان ملل است که اکنون در دمشق حضور دارد.

وی درباره نقش رژیم صهیونیستی در تصمیم گیری آمریکا برای حمله به سوریه نیز گفت: متاسفانه سالهاست که سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه، حمایت از منافع اسرائیل است و هدف همه ناامنی ها و درگیری ها در دنیای عرب مانند لبنان، سوریه و عراق، فراموش شدن مساله فلسطین اشغالی است.

نماینده سوریه در پاسخ به سئوال دیگری درباره امکان حمله سوریه به اسرائیل در صورت اقدام نظامی آمریکا نیز گفت: ما حق داریم از خودمان دفاع کنیم ولی من دیپلمات هستم و این تصمیم گیری برعهده مقامات نظامی سوریه است.

بشار جعفری در پاسخ این سوال که چه کسی مسئول استفاده از سلاح های شیمیایی در داخل سوریه است، گفت: شورای امنیت قطعنامه ای تصویب نکرده زیرا آن ها می دانند که دولت سوریه بی گناه است و آن سه کشوری که ما را متهم می کنند، خود به گروه های تروریستی در سوریه کمک می کنند.

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد عربستان سعودی، قطر، ترکیه و چند کشور دیگر از جمله دولت انگلیس در استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه دست دارند.

شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش د اد، اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه درباره هرگونه اقدام نظامی عجولانه علیه سوریه هشدار داد و تاکید کرد باید منتظر نتایج تحقیقات کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد درباره سوریه بود.

در این حال شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: روزنامه اسرائیلی معاریو پیش بینی کرد حمله هوایی آمریکا به سوریه از امشب آغاز شود.

به گزارش معاریو، قرار است آمریکا چند ساعت پیش از آغاز حمله به سوریه، آغاز حمله را به اسرائیل اطلاع دهد.

گزارش دیگر شبکه تلویزیونی المیادین حاکیست، پایگاه اینترنتی صهیونیستی «ولاه» پیش بینی کرد آمریکا تا زمانی که بازرسان سازمان ملل در سوریه حضور دارند، به این کشور حمله نخواهد کرد. این پایگاه اینترنتی از رایزنی گسترده مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی درباره حمله آمریکا به سوریه خبر داد.

این شبکه تلویزیونی همچنین به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین اعلام کرد هفتاد نماینده از حزب محافظه کار این کشور مخالف دخالت نظامی در سوریه هستند.

هیچ مدرکی علیه نظام سوریه وجود ندارد

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه گفت: هیچ مدرکی مبنی بر دست داشتن دولت سوریه در حمله شیمیایی به حومه دمشق وجود ندارد.

مقداد گفت: موضوعی که در این میان خطرناک است و آمریکا، انگلیس و فرانسه آن را به وجود آورده اند این است که تروریست ها از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند و اکنون آمریکا، انگلیس و فرانسه از آنها حمایت می کنند و این سیاست به این معنی است که به زودی اینگونه تسلیحات توسط این گروه علیه مردم اروپا استفاده خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  9