درخواست تسهیلات بانک و بیمه ای از چین

رییس مجلس ضمن در خواست از چین مبنی بر پرداخت تسهیلات بیمه و بانکی به بازرگانان ایرانی گفت: روابط تهران – پکن در دولت جدید وارد یک متفاوت شده است و باید از این فرصت استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با کارکنان نهادهای ایرانی مقیم چین در پکن گفت: ایران باید در زمینه گسترش روابط تجاری به چینی ها اطمینان بدهد و آنها هم باید تسهیلات بانک و بیمه لازم را فراهم کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارکنان نهادهای ایرانی باید فعالیتهای خود را در چین افزایش دهند تا از ظرفیتهای این کشور بیشتر استفاده شود گفت: روابط تهران – پکن در دولت جدید وارد یک مرحله تازه و متفاوت شده است و باید از این فرصت استفاده کرد.
وی تصریح کرد: برداشت من این است که ایران و چین هر دو علاقه مند به همکاریهای بیشتر اقتصادی و صنعتی و خدماتی و مهندسی هستند.
لاریجانی گفت: فضای کار با جمهوری اسلامی ایران وسیعتر شده است. باید از زمان استفاده کرد تا وقتها تلف نشده و فرصت سوزی نشود.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ایران علاقه مند به همکاری با سایر کشورها بر اساس پشتوانه اقتصادی است و باید بخشهای دولتی و خصوصی هم براساس این رویکرد درست در جهت گسترش دیپلماسی هدفدار تلاش کنند.
وی گفت: مجلس اخیرا مصوبه ای در زمینه فاینانس داشت و اصلاحیه بودجه نیز ایجاب می کند که روابط اقتصادی و بانکی با کشورها تسهیل شود.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران عصر امروز در دیدار با رییس جمهوری و رییس مجلس چین درباره روابط کلان اقتصادی دو کشور با آنان بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1