پایان روز نخست مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵/ادامه فردا ۹ صبح

روز نخست مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 در مقر سازمان ملل در وین پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ار فارس روز نخست مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 در مقر سازمان ملل در وین پایان یافت و مذاکره‌کنندگان به مدت 5 ساعت مذاکره ای فشرده، جدی و محتوایی داشتند.

گزارش این نشست به نشست آینده ایران و 1+5 در ژنو ارائه خواهد شد.

روز نخست مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 (آمریکا، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و انگلستان) ساعت 14 به وقت وین (16:30 به وقت تهران) در مقر سازمان ملل در شهر وین آغاز شد. 

این مذاکرات فردا صبح ساعت 9 به وقت وین ادامه می‌یابد.

کارشناسان مباحث هسته‌ای و امور تحریم در این نشست 2 روزه حضور دارند.

هیئت‌ آمریکایی حاضر در نشست از وزارت خارجه و وزارت خزنه‌داری حضور دارند و ترکیب هیئت آمریکایی نشان از جدیت آنها برای حل مسئله دارد.

براساس توافقات حاصله در مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 در ژنو که طی روزهای 23 و 24 مهر ماه (15 و 16 اکتبر) در این شهر برگزار شد، قرار شد پیش از نشست بعدی که قرار است 16 و 17 آبان (7 و 8 نوامبر) در همین شهر برگزار شود، کارشناسان هسته‌ای، علمی و امور تحریم 6 کشور و جمهوری اسلامی ایران برای بررسی اختلاف نظرات و تهیه و تدوین قدم‌های عملی تشکیل جلسه دهند.

پس از رایزنی‌های صورت گرفته، در نهایت توافق شد که مذاکرات کارشناسی امروز و فردا در وین برگزار شود.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست تیم هفت نفره کارشناسی ایران را برعهده دارد. کارشناسانی از وزارتخانه‌های نفت،‌صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، بانک مرکزی و انرژی اتمی در هیئت ایرانی حضور دارند.

استفان کلمنت کارشناس هسته‌ای اتحادیه اروپا نیز ریاست گروه 1+5 را برعهده دارد.

قرار است کارشناسان توافقات حاصله را به مقامات عالی‌رتبه کشورهایشان ارائه دهند.

شهر وین دوشنبه و سه‌شنبه (ششم و هفتم آبان ماه) همچنین میزبان دوازدهمین دور مذاکرات فنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس و ترو واریورانته معاون آمانو بود و در نهایت بیانیه مشترکی صادر و توافق شد نشست بعدی 20 آبان ماه در تهران برگزار شود.

پیش از آغاز این نشست، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد و پیشنهاد ایران برای همکاری با آژانس را به مدیرکل ارائه کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  21