شناسایی بانک های ضعیف منطقه یورو

بانک مرکزی اروپا به منظور اصلاح نظام بانکی منطقه یورو در طرحی یک ساله بانک های ضعیف و قوی منطقه را شناسایی می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی اروپا یک طرح یک ساله را برای بازنگری در ساختار بانک های بزرگ منطقه یورو هدایت می کند تا از این طریق بانک های ضعیف را شناسایی و آنها را تقویت یا از رده خارج کند.سوال این است که اگر مشخص شود بانکی به سرمایه های بیشتر نیاز دارد ، تکلیف آن چه خواهد بود. وزیران دارایی اتحادیه اروپا در بروکسل گفتند که بانک ها را موظف می کنند راهبردهای خاص تدوین کنند.
وزیران دارایی فرانسه و آلمان گفتند که مذاکرات پیشرفت تدریجی داشته است.
وزیر دارایی آلمان گفت:« ما توافق کردیم که بحث های گسترده داشته باشیم تا همه موضع خود را بیان کنند. اما هدف این است که تا پایان سال به توافق دست پیدا کنیم. اما بحث ها نشان داده است که نمی توانیم بر اساس معاهده کنونی به یک راه حل جامع برسیم.»
اما وزیر خارجه فرانسه گفت که مهلت تعیین شده برای رسیدن به توافق تا پایان امسال واقع بینانه و معتبر است.
اما برغم این اطمینان ها ، اختلافات حاد همچنان باقیست.وزیر دارایی ایرلند در این باره گفت:« سوالات متعددی درباره فراگیر بودن حمایت های بانکی و همچنین روش های تخصیص سرمایه وجود دارد.»
وزیران دارایی منطقه یورو در بیانیه پایانی خود گفتند که ساختاربندی بانک ها ابتدا با استفاده از سرمایه های خصوصی (سرمایه گذاران یا سهامداران) و نه پول مالیات دهندگان انجام می شود.
بانک مرکزی اروپا پیش از این در سالهای 2009 و 2011 نیز چنین ارزیابی هایی داشته است اما بعد از این که چند بانک که از تست ها موفق بیرون آمده بودند ، به کمک مالی نیاز پیدا کردند ، این ارزیابی ها اعتبار خود را از دست دادند.
اصلاح نظام بانکی کلید حل مشکلات بدهی در منطقه یورو به حساب می آید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  8  =