سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: این دور از مذاکرات پیشرفت خوبی داشت

سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا درباره پیوستن جان کری به مذاکرات ژنو 3، گفت: این دور از مذاکرات پیشرفت خوبی داشته است ولی هنوز مذاکرات تحت رهبری خانم اشتون در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «آلن ایر» در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به ژنو درباره سفر وزیر امور خارجه این کشور به سوییس برای پیوستن به مذاکرات هسته ای با ایران، گفت: همان طور که شما آگاه هستید در این چند روزه این مذاکرات زیر رهبری مذاکره کننده ارشد خانم اشتون خوب پیشرفت کرده است و همین حالا در حال مذاکره کردن و کم کردن اختلافات است.
 
وی افزود: مذاکرات برای نزدیک تر کردن مواضع در حال انجام است و امیدواریم در ساعات آینده پیشرفت بیشتری داشته باشیم.
 
این مقام وزارت امور خارجه آمریکا توضیح داد: از آنجایی که مسافت بین آمریکا و سوئیس زیاد است، آقای کری تصمیم گرفتند که سوار هواپیما بشوند تا اگر توافق حاصل شود، ایشان با همتایانشان در ژنو حضور داشته باشند.
 
آلن ایر در عین حال افزود: هنوز هیچ چیزی نهایی نشده است و طرفین در حال مذاکره کردن هستند.
 
سرگئی لاوروف، وانگ ای، ویلیام هیگ و لوران فابیوس وزیران امور خارجه روسیه، چین، انگلیس و فرانسه نیز به طور رسمی اعلام کرده اند که در این دور از مذاکرات حضور خواهند داشت و شنیده های خبرنگار ایرنا حکایت از حضور گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان نیز در این دور از مذاکرات می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  14  =  21