سفره خانه ها حق ارائه قلیان را ندارند

عضو هیئت مدیره هفت نفره اتحادیه کشوری صنف قهوه خانه داران از عرضه قانونی قلیان در چایخانه ها خبر داد و افزود: طبق قانون سفره خانه ها حق ارائه قلیان را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مهدی پور محمدی در گفتگو با مهر در خصوص عرضه قلیان در چایخانه ها اظهار داشت: عرضه قانونی قلیان در چایخانه ها است و طبق قانون سفره خانه ها حق ارائه قلیان را ندارند.
 
وی همچنین با اشاره به وضعیت مصرف قلیان در رشت اظهارداشت: واحدهایی که دارای پروانه کسب هستند و قوانین امنیتی را رعایت می کنند به ارائه قلیان می پردازند.
 
عضو هیئت مدیره هفت نفره اتحادیه کشوری صنف قهوه خانه داران ادامه داد: متقاضیانی که هم اکنون برای اخذ پروانه کسب اقدام کرده اند علاوه بر تائیدیه اداره بهداشت باید قانون جدید اداره اماکن مبنی بر نصب دوربین مداربسته را  نیز رعایت کنند.
 
وی تاکید کرد: افرادی که بدون اطلاع از قوانین اخذ پروانه کسب شروع به فعالیت می کنند با مشکلاتی همچون اخطار اداره اماکن وغیره مواجه شده و واحدها پلمپ و سرمایه آنان دچار خطر می شود.
 
پورمحمدی با بیان اینکه در حال حاضرمصرف قلیان مثل سیگار فراگیر شده است، تصریح کرد: هیچکس نمی تواند بصورت ناگهانی و یک روزه مصرف قلیان را از میان بردارد زیرا منع ناگهانی مصرف قلیان عواقب و نتایج منفی به دنبال خواهد داشت.
 
وی اذعان داشت: اگرچه مصرف قلیان باید کنترل شود اما قلیان با تمام مضراتی که دارد ریشه در سنت جامعه ایرانی داشته و براحتی نمی توان آن را حذف کرد.
 
عضو هیئت مدیره هفت نفره اتحادیه کشوری صنف قهوه خانه داران گفت: در صورت منع ناگهانی مصرف قلیان، این محصول در پستوی خانه ها و غیره که هیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد ارائه می شود و اینکه چه افرادی در آن مکان ها رفت و آمد دارند و چیزهای دیگری در کنار قلیان عرضه کنند نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی متذکر شد: فرهنگ سازی در خصوص کنترل قلیان کار یک روزه نیست و نیازمند برنامه ریزی منظم و مستمر از سوی دولت است تا بتوان از پایه جوانان را برای عدم استعمال دخانیات ترغیب کرد.
 
پورمحمدی در ادامه عدم امکانات تفریحی را در گرایش جوانان به مصرف قلیان مهم عنوان کرد وگفت: اوقات فراغت و عدم وجود امکانات فرهنگی و تفریحی موجب می شود که جوانان در سنین پائین به مصرف قلیان و حضور در قلیان سرا روی بیاورند.
 
وی در خصوص اهمیت و جایگاه قهوه خانه ها در جامعه اذعان داشت قهوه خانه در گذشته پاتوق کارگرهای ساختمانی، ریش سفیدهای جامعه و غیره بوده که بسیاری از تصمیم گیری های مهم جامعه، مشکلات، نقالی وغیره در قهوه خانه ها انجام می گرفت  ولی متاسفانه امروز جایگاه و کاربرد گذشته خود را ندارد.
 
عضو هیئت مدیره هفت نفره اتحادیه کشوری صنف قهوه خانه داران  همچنین در تعریف قلیان سرا یادآورشد: قلیان سرا مکانی که در آنجا چای، قلیان و صبحانه سبک ارائه می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  −  70  =