افزایش احتمال گازگرفتگی در زمان وارونگی هوا

رییس کارگروه پیشگیری از مرگ‌های خاموش جامعه ایمن کشور نسبت به تشدید خطر گازگرفتگی همزمان با پدیده وارونگی هوا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،جواد نوفرستی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه امکان وقوع گاز‌گرفتگی در زمان وقوع وارونگی هوا بیشتر می‌شود، گفت: شهروندان در این زمان باید استاندارد‌ها و نکات ایمنی را با جدیت و به میزان بیشتری رعایت کنند.

وی با بیان اینکه همه ساله در ماه‌های سرد سال شاهد پدیده اینورژن یا وارونگی هوا در برخی کلان شهرهای کشور نظیر تهران، اصفهان ، مشهد و … هستیم ، افزود: در این زمان فشار هوای خارج ساختمان افزایش پیدا می‌کند و همین امر روی کارکرد طبیعی دودکش‌ها تاثیر منفی گذاشته و خروج گاز‌های حاصل از سوخت یا همان محصولات احتراق از وسایل حرارتی را دشوار و کند می‌کند.

رییس کارگروه پیشگیری از مرگ‌های خاموش جامعه ایمن کشور ادامه داد: در حال حاضر که فصل سرما آغاز شده و با هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر پیش بینی کاهش شدید دمای هوا روبرو هستیم، احتمال وقوع پدیده وارونگی دما نیز زیاد و حتی قطعی است، بنابراین باید حساسیت مردم به رعایت نکات ایمنی، استفاده صحیح از وسایل گاز‌سوز، کنترل مستمر سلامت و کارکرد دودکش‌ها در منازل و ساختمان‌ها بیشتر شود و به منظور جلوگیری از وقوع گاز‌گرفتگی، تدابیرایمنی لازم اتخاذ شود.

به گفته نوفرستی از همین روست که هرساله بیشترین حوادث گاز‌گرفتگی در ماه‌های آذر، دی و بهمن رخ می‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄  12  =