روند قیمت‌ها در خرده‌فروشی

دنیای اقتصاد- جدیدترین گزارش‎ها از قیمت خرده‌فروشی مواد غذایی نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت اغلب کالاهای خوراکی در ادامه روند هفته‌های قبل، مسیر نسبتا باثباتی را طی کرده است. در هفته منتهی به 11 بهمن، قیمت «سبزی‌های تازه» تا حدودی کاهش یافته، اما قیمت «گوشت مرغ» و همچنین «میوه‌های تازه» با افزایش مواجه بوده است. مقایسه این آمار با گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد قیمت مرغ در هر چهار هفته منتهی به این هفته، با کاهش مواجه بوده و قیمت میوه‌ها نیز پیش از این افزایش، پنج هفته کاهش متوالی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،آخرین گزارش خرده‌فروشی بانک مرکزی نشان می‌دهد:

آرامش در بازار مواد غذایی
جدیدترین گزارش بانک مرکزی از مواد خوراکی در هفته دوم بهمن‌ماه، نشان می‌دهد که قیمت نیمی از کالاها در طول هفته ثابت بوده است. همچنین بررسی‌ها از این گزارش حاکی از آن است که قیمت مرغ پس از چهار هفته کاهش تغییر مسیر داده و تورم هفتگی در این گروه مثبت شد.
بانک مرکزی آخرین گزارش خود را از قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی در هفته منتهی به 11 بهمن‌ماه سال‌جاری ارائه داد، این گزارش‌ها، تصویری از روند قیمتی یازده گروه کالایی مواد خوراکی را در مقیاس هفتگی، ماهانه و سالانه ارائه می‌دهد. این گروه کالاها شامل لبنیات، تخم مرغ، برنج، حبوب، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند و شکر، چای و روغن نباتی می‌شود. هر گروه‌ شامل تعدادی از کالای خوراکی بوده است که میانگین تغییرات قیمتی در این کالاها، وضعیت تورم میانگین گروه را در بازه‌های زمانی متفاوت مشخص می‌کند. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  7  =