۴ عامل جدید محرک طلا

پیش‌بینی‌ها نسبت به روند قیمت جهانی طلا در وضعیت خوش‌بینانه قرار گرفته است. دلیل اتخاذ رویکرد مثبت نسبت به افزایش بهای اونس، چهار عامل عنوان می‌شود. آمارهای تجاری چین، گزارش رئیس‌کل فدرال رزرو به کنگره، حاشیه‌ها و پیامدهای اعتراض کارگری در معادن آفریقای جنوبی و نوسانات ارزش دلار و بازار سهام چهار عامل اثرگذار بر قیمت طلا عنوان می‌شوند. به همین دلایل، عمده پیش‌بینی‌ها و اظهارنظرها درخصوص طلا، مثبت بوده و کارشناسان معتقدند: اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، چهار عامل مورد اشاره به رشد قیمت طلا در روزهای پیش‌رو کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از دنیای اقتصاد قیمت اونس طلا به‌واسطه تعطیلی آخر هفته بازارهای جهانی تغییر نکرد، اما کارشناسان معتقدند که 4 رویداد مهم در روزهای آینده، قیمت طلا را تحت‌تاثیر قرار خواهند داد: اول اینکه آمارهایی که درخصوص تراز تجاری، واردات و صادرات چین منتشر می‌شود، در تعیین روند قیمت طلا موثر خواهد بود.

مساله دوم به رویارویی «یلن»، رئیس بانک مرکزی آمریکا با کنگره مربوط می‌شود. توافق بین «فدرال رزرو» و کنگره احتمالا در تعیین روند بازار طلا نقش مهمی را ایفا می‌کند. عامل سوم به نگرانی از گسترش اعتراضات کارگران معادن پلاتین آفریقای‌جنوبی به معادن طلا مربوط می‌شود و آخرین عامل هم به نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام مربوط می‌شود که به اعتقاد کارشناسان، فدرال رزرو توانایی کنترل آنها را نخواهد داشت و این امر به تقویت طلا منجر خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +    =  10