با امضای یک تفاهم نامه ی سه جانبه بانک تجارت

بانک تجارت در راستای حمایت از صنایع معدنی کشور تفاهم نامه 3جانبه ای با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی امضاء کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،این تفاهم نامه که با حضور دکتر فلاح مدیرعامل بانک تجارت ، دکتر کرباسیان معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو و مهندس شهمیرزادی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی به امضاء رسید ، بانک تجارت متعهد گردید تا در قالب یک قرارداد همکاری پنجساله نقش تامین کننده منابع مالی را برای خرید ماشین آلات و تامین و تولید تجهیزات سنگین مورد نیاز صنایع معدنی کشور را برعهده بگیرد.
به موجب این تفاهم نامه واحدهای صنعتی فعال در بخش معدن از سوی سازمان ایمیدرو به بانک تجارت معرفی خواهند شد و  تسهیلات مربوط به خرید ماشین آلات را از این بانک دریافت خواهند کرد . همچنین براساس این تفاهم نامه ، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی نیز تضمین بازپرداخت اصل تسهیلات و سود و جرایم تاخیرات را براساس ضوابط تفاهم نامه و شرایط مورد تائید بانک برعهده خواهد داشت .
دکتر فلاح مدیرعامل بانک تجارت در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت : سازمان ایمیدرو یکی از شرکای تجاری خوب بانک است و همواره تعاملات بسیار موثری با این مجموعه داشته ایم ، ضمن آنکه بانک تجارت سرمایه گذاری های مهمی در بخش معدن و حمایت از صنایع معدنی کشور داشته است .
دکتر فلاح افزود : امضای این تفاهمنامه مسیر توسعه همکاریها را هموار کرده و بانک تجارت آمادگی مشارکت در طرح های معدنی کشور و سرمایه گذاری مشترک در چارچوب عقود جدید بانکداری اسلامی را دارد. این گونه مشارکت‌ها به بانک امکان می دهد تا از طریق سرمایه گذاری مشترک، هم در بازدهی و هم در ریسک سرمایه گذاری ها سهیم باشد.
گفتنی است براساس تفاهم نامه سه جانبه بانک تجارت، سازمان ایمیدرو و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی ، این بانک در مرحله اول مبلغ 1600 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید 120 دستگاه ماشین آلات معدنی اعطاء خواهد کرد . این تفاهمنامه از ابتدای سال 1393 رسماً اجرایی خواهد شد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  9