بانک های جهان برای بانکداری الکترونیکی چقدر سرمایه گذاری کردند

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی سلنت

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی سلنت، بانک های آسیا و اقیانوسیه و آمریکای شمالی در سال های آتی بسیار بیشتر از بانک های اروپایی در بخش IT سرمایه گذاری خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از شاپرک طبق تحقیقات موسسه فورستر به طور متوسط وب سایت های بانک های انگلیسی فقط توانسته اند حداقل استانداردهای لازم الاجرای عملکردی را رعایت  کنند و از همتایان خود در آمریکای شمالی عقب مانده اند.

فورستر در این تحقیق 8 بانک انگلیسی را در 9 زمینه: «مدیریت حساب بانکی»، «امنیت سایت»، «ورود مشتریان به سایت»، «مدیریت پول»، «انتقال پول»، «فروش خدمات بانکی جدید به مشتریان»، «ارایه خدمات متفاوت به مشتریان»، «ویژگی های سلف سرویس»، «ویژگی خدمات کمکی»، «هشدار و ارائه الکترونیکی» بررسی کرده است.

بانک های «بارکلیز»، «هالی­فاکس»، «اچ­اس­بی­سی»، «لویدز بانک»، «نیشن­واید بیلدینگ»، «نات­وست»، «استاندر» حداقل استاندارد را در گروه های مورد نظر را رعایت کردند و یا مقداری از آن فراتر رفتند؛ اما  «کواوپریتیو بانک» حداقل استانداردها را هم نتوانست رعایت کند.

«بارکلیز» با کسب 66 نمره از 100 امتیاز  بالاترین  و «کواوپریتیو» با 27 نمره پایین­ترین رتبه را به خود اختصاص دادند.

استفان والکرد، تحلیلگر فورستر، در گزارش خود می نویسد: «هرکدام از سایت های بانکی که در انگلیس مورد بررسی قرار گرفت؛ در شاخه های مختلفی عملکرد خوبی داشتند و بررسی های ما عملکردهای متعدد خوبی را آشکار کرد که  تیم های بانکداری الکترونیکی در انگلیس و نقاط دیگر می توانند از آن بیاموزند تا مطابق آن عملیات ارتقای سایت خود را در آینده انجام دهند.»

بنا براین گزارش، محققان متوجه شدند 64 درصد مردم انگلیس در 3 ماه گذشته  تراز، پرداخت صورتحساب یا پردادخت الکترونیکی خود را بررسی کردند.

همچنین فورستر بانک های آمریکایی و کانادایی را نیز بررسی کرد و مشخص شد بانک های انگلیسی در مرتبه ای پایین تر از آنان قرار دارند. به طوری که حتی بهترین سایت بانک های انگلیسی از «سیتی بانک»، «ولزفارگو» و «آمریکن بانک» در آمریکا، «رویال بانک» و «بانک مونتریال» در کانادا نمره ای کمتر کسب کردند.

این گزارش می افزاید: «احتمال کمی وجود دارد بانک های انگلیسی به دلیل سرمایه گذاری کمتر از همتایان جهانی خود در بخش IT بتوانند در آینده ای نزدیک خود را به سطح آنان ارتقا دهند.»

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی سلنت، بانک های آسیا و اقیانوسیه و آمریکای شمالی در سال های آتی بسیار بیشتر از بانک های اروپایی در بخش IT سرمایه گذاری خواهند کرد. این موسسه می افزاید: «بودجه IT در بانک های اروپایی  در 2013 سال میلادی 4/0 درصد رشد کرده و به 59/5 میلیارد دلار رسیده  اند و تا سال 2015 فقط 3/0 درصد رشد می کند. بانک های آسیا و اقیانوسیه بودجه IT خود را در سال 2013 میلادی  9/5 درصد افزوده وبه 3/62 میلیارد دلار رسانده اند. این روند رشد در سال2014 ادامه می یابد و با رشد 8/5 درصدی به 5/66 میلیارد دلار خواهد رسید.»

بانک های آمریکایی نیز در این زمینه عملکرد مثبتی داشتند. بودجه IT در سال2013 این حوزه 4 درصد افزایش یافته و به 9/56 میلیارد دلار رسید و در سال2014، این بودجه 4/4 درصد افزایش می یابد که به 4/59 میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع:

http://www.computerweekly.com/news/2240213569/UK-online-banking-lags-behind-US

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  ⁄    =  4