دبیر انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران: اکثر قوانین بیمه ابهام دارد

دبیر انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران گفت: لازم است آیین نامه آی برای شیوه فعالیت بازاریابان بیمه نوشته شود تا خطاهای این بازاریابان به پای نماینده بیمه نوشته نشود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا علیرضا نوری اعتماد در کنفرانس بیمه و کسب و کار فروش اظهار کرد: بسیاری از آیین نامه ها تنگ نظرانه ، موضوعی و گاها برای عده ای خاص تنظیم شده است که باید اصلاح شود.

دبیر کارگروه حقوقی و مقرراتی این کنفرانس افزود: این آیین نامه ها موجب عقب ماندن کشورمان از صنعت بیمه می شود چرا که ما بعد از ژاپن یعنی 80 سال پیش بیمه را در کشور آغاز کردیم اما الان از نپال هم عقب‌تریم.

وی تصریح کرد: میدان برای فعالیت ناهمگن است و بسترهای مناسب برای صنعت بیمه فراهم نیست. اگر هم هزاران نفر را آموزش بدهیم با وجود نداشتن بستر کاری از پیش نمی رود.

نوری اعتماد با بیان اینکه بسیاری از مصوبات بیمه ای دست نخورده مانده و آیین نامه اجرایی برای آنها نوشته نشده است، گفت: در ابتدای فعالیت بیمه در کشور به دلیل آنکه سندیکا فعالیت می کرد و بیمه مرکزی هنوز شکل نگرفته بود، بسیاری از موضوعات که قانون و مقرراتی برای آنها نداشتیم به خارج از کشور نگاه می کردیم که آنها چگونه عمل می کنند.

وی گفت: اما اکنون ما قوانین و مصوبات زیادی در صنعت بیمه داریم اما متناسفانه اکثر آنها ابهام دارند یا آیین نامه اجرایی آن وجود ندارد. مثلا آیین نامه 75 مدت هاست تصویب شده اما هنوز آیین نامه اجرایی آن تنظیم نشده و اکنون روی میز شورای عالی بیمه است تا درباره لغو آن تصمیم گیری شود. این بلاتکلیفی به صنعت بیمه ضربه می زند.

وی با بیان اینکه ماندگاری شرکت ها به اعتبار میزان خدمات آنهاست نه میزان مبلغی که در صندوق خود دارند، گفت: برای نوشتن قوانین و مقررات باید چند اصل مهم همچون « نوشتن قوانین توسط حقوق دانان با تجربه و آشنا به صنعت بیمه»،« آشنایی به نوع جرائم بیمه»،« نقش قانونی بیمه گزار و نمایندگان بیمه» توجه داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =