امکان انتقال مستقیم وجه به کاربران M-Pesa در ۲۰۰ کشور

بیش از نیمی از ساکنان کشورهای تحت پوشش سرویس M-Pesa که اکثر جمعیت آنها را افراد روستانشین و کم‌درآمدی تشکیل می‌دهند فاقد حساب بانکی هستند. انتقال وجه به کشورهای دیگر به یکی از نیازهای روزافزون آنها تبدیل شده و خدمات پرداخت همراه راه حل آسان و کم‌هزینه‌ای برای این افراد محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ودافون از همکاری با شرکت خدمات پرداخت MoneyGram برای راه‌اندازی سرویس جدیدی خبر داده است که به‌وسیله آن انتقال مستقیم وجه به کاربران سرویس پرداخت همراه M-Pesa از 200 کشور امکان‌پذیر می‌شود.

این سرویس قرار است در سه ماهه دوم سال 2014 ابتدا در تعدادی از بازارهای بزرگ جهان عرضه شده و کشورهای دیگر نیز به تدریج تحت پوشش این سرویس قرار خواهند گرفت

این همکاری به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد از طریق 334 هزار پایانه پرداخت MoneyGram در سراسر جهان مستقیما به حساب مشتریان سرویس M-Pesa وجه انتقال دهند. کاربران همچنین قادر خواهند بود از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن پرداخت همراه MoneyGram به انتقال وجه به مصرف‌کنندگان M-Pesa اقدام کنند.

سرویس پرداخت همراه M-Pesa در مصر، هند، فیجی، جمهوری کنگو، کنیا، لسوتو، موزامبیک، آفریقای جنوبی و تانزانیا راه‌اندازی شده و تا پایان سال میلادی جاری در تعداد بیشتری از بازارها عرضه خواهد شد.

بنابر تخمین بانک جهانی، بیش از نیمی از ساکنان کشورهای تحت پوشش سرویس M-Pesa فاقد حساب بانکی هستند. همچنین اکثر جمعیت این کشورها را افراد روستانشین و کم‌درآمدی تشکیل می‌دهند که انتقال وجه به کشورهای دیگر به یکی از نیازهای روزافزون آنها تبدیل شده و خدمات پرداخت همراه راه حل آسان و کم‌هزینه‌ای برای این افراد محسوب می‌شود.

ودافون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تقاضای بالایی برای انتقال وجه بین خانواده و دوستان در بسیاری از کشورها وجود داشته و هر ساله سرمایه‌ای حدود 90 میلیارد دلار از طریق سرویس M-Pesa در سراسر جهان جا‌به‌جا می‌شود. همکاری ما با MoneyGram بزرگ‌ترین شبکه و بالاترین تعداد پایانه‌های پرداخت را برای انتقال وجه به مشتریان M-Pesa در اختیار کاربران قرار می‌دهد».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =