وزیر ارتباطات تخفیف ۳۵درصدی پهنای باند را به ارزانی اینترنت مشروط کرد

وزیر ارتباطات گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت 35 درصد تخفیف فروش در پهنای باند به شرکت‌های ندا (PAP) را پس از آنکه آنان تخفیف مصوب شده را در ارائه خدمات به مردم لحاظ کردند، اعمال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مشترک با مدیران شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌‌های اینترنتی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بخش خصوصی بایستی در کشور فعال باشد به شرطی که خدمات با کیفیت ارائه دهد.

وی افزود: همه شرکت‌ها بایستی مراکز خدمات مشتریان و پاسخگویی فعال داشته باشند و این موضوع در ارزیابی و رتبه‌بندی این شرکت‌ها که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می‌شود تاثیر‌گذار است.

او  هدف از کاهش قیمت اینترنت را ترغیب مردم جهت استفاده از اینترنت دانست و افزود: در سال 2020 بیش از 50 میلیارد وسیله یا افراد از طریق شبکه اینترنت به یکدیگر متصل خواهند شد و ما بایستی زمینه‌ را به گونه‌ای آماده کنیم تا تمام آحاد مردم بتوانند از این شبکه به راحتی استفاده نمایند.

وزیر ارتباطات در ادامه افزود: رشد و توسعه ارتباطات زمانی در کشور ما محقق می‌شود که شرکت‌های حاضر در بخش ارتباطات کمی از منافع خود بگذرند و البته این موضوع در دراز مدت جبران خواهد شد و با افزایش کاربران درآمد این شرکت‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصوبه یکصد و هشتاد و یکم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که رفته رفته به سررسید یک ماهه از ابلاغش نزدیک می‌شود تاکنون اثری را برای مردم و مشترکان اینترنت پرسرعت که قرار بود در راستای آن کاهش 20 درصدی قیمت‌ها را تجربه کنند، نداشته است.

این کمیسیون موضوع تعرفه ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL را با هدف کاهش هزینه اینترنت در سبد خانوار با بررسی زنجیره هزینه‌های ارائه خدمات اینترنت بر مبنای قیمت عادله روز و مصوبات گذشته بررسی و تعرفه‌های جدیدی را مصوب و به شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت ابلاغ کرد.

وزیر ارتباطات هم روزهای پایانی بهمن ماه صراحتا اعلام کرد که "قیمت اینترنت 20 درصد برای مردم ارزان شد"؛ در حالیکه هنوز هم این کاهش قیمت برای مردم اتفاق نیفتاده است.

حال که وزیر ارتباطات خود متوجه این کوتاهی از سوی شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت پرسرعت در ارائه سرویس‌های ارزان‌تر به مردم شده‌اند، نشستی را با مدیران شرکت‌های ارائه کننده سرویس‌های اینترنتی ترتیب داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  ⁄    =  13