گزارش پرونده بابک زنجانی به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی رفت

گزارشی از آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و جزئیات مربوط به تحقیقات صورت گرفته اخیر به جلسه دیشب ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بر لزوم تهیه آیین‌نامه‌های مربوطه تأکید کرد و از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواست برنامه‌ای جامع که وظایف دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف را مشخص نماید، برای سال 93 تدوین کند.

جهانگیری عصر دیروز (دوشنبه) در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه موضوع قاچاق کالا و ارز همواره یکی از دغدغه‌های مسئولین کشور بوده است گفت: ورود کالاهای قاچاق به کشور موجب نابودی تولید داخلی می‌شود و امکان رقابت را از تولیدکنندگان داخلی می‌گیرد.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز باید از مسیرهای مختلف همچون مبارزه اقتصادی و مقابله از طریق اقدامات قضایی و انتظامی دنبال شود، خاطرنشان کرد: با تجارب و سوابق درخشان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انتظار می‌رود در آینده شاهد عملکرد قابل قبولی از سوی ستاد باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی معاون اول قوه قضائیه نیز در این جلسه با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز، تولید ملی و استقلال اقتصادی کشور را با مخاطره روبرو می‌کند گفت: مبارزه جدی با قاچاق نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع است که وظایف و جزئیات لازم در آن لحاظ شده باشد.

محمدرضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به تصویب قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز آماده کمک به دولت و قوه قضائیه است و برای اصلاح و تصویب سایر قوانین و مقررات لازم آمادگی دارد.

در این جلسه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قاچاق در کشور، با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از قاچاق متأثر از فرایندهای رسمی نظیر نحوه ورود و خروج کالا و مباحث مربوط به گمرکات و تعرفه کالاهاست، گفت: اگر فرایندهای مربوطه اصلاح، روانسازی و شفاف‌سازی شود، بخش قابل توجهی از قاچاق در کشور متوقف خواهد شد.

در این جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی به موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخته شد و اعضای ستاد پیشنهادات و راهکارهای مختلف را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و مقرر شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به ابلاغ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نسبت به تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون و برنامه‌ای جامع و کامل برای سال 93 اقدام نماید.

در این نشست همچنین گزارشی از آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و جزئیات مربوط به تحقیقات صورت گرفته اخیر ارائه شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  80