گامهای مردد طلا

رئیس یک موسسه مالی در هنگ کنگ پیش بینی کرد، با توجه به نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به کاهش محرک پولی فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا در کوتاه مدت بار دیگر به کمتر از 1350 دلار خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز قیمت طلا امروز سه شنبه با یک درصد کاهش به دکمتر از 1360 دلار رسیده است. رونالد لونگ رئیس موسسه مالی "لی چونگ گلد" هنگ کنگ در این باره تاکید کرد، قیمت طلا که پیش از این به علت تحولات شبه جزیره کریمه به مرز 1400 دلار رسیده بود اکنون به علت نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کاهش 10 میلیارد دلاری محرک پولی با کاهش روبرو شده و به نظر من در کوتاه مدت به کمتر از 1350 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش قیمت طلا امروز سه شنبه در حالی با کاهش یک درصدی روبرو شده که نگرانی ها نسبت به وضعیت رشد اقتصادی چین مانع از کاهش بیشتر قیمت این فلز زرد شده است. به نظر می رسد تشدید تنش در روابط روسیه و غرب بر سر اوکراین نیز می تواند بار دیگر موجب افزایش قیمت جهانی طلا شود.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه خود 10 میلیارد دلار دیگر از محرک پولی را کاهش داده و این برنامه را به 55 میلیارد دلار در ماه خواهد رساند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  4