آیا باز هم تب خرید طلا باز خواهد گشت؟

در حالی که قیمت طلا پس از رسیدن به 1391 دلار در هر اونس بار دیگر با کاهش نسبی روبرو شده و به مرز 1360 دلار رسیده کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که بار دیگر فرصت مناسبی برای خرید فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از سایت طلا و به نقل از اینوستینگ، قیمت طلا که روز گذشته به بیش از 1391 دلار در هر اونس رسیده بود و بالاترین رکورد خود در 6 ماه اخیر را بر جای گذاشت بار دیگر در آستانه برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با توجه به نگرانی های بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان و ادامه تنش در روابط روسیه و غرب بر سر تحولات اوکراین و کریمه قیمت طلا بار دیگر با افزایش روبرو خواهد شد و اکنون بهترین زمان برای خرید به شمار می رود.

کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده در اقتصاد آمریکا نیز نشان می دهد که نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا رو به افزایش است. تحلیل تکنیکال اینوستینگ نیز نشان می دهد که در صورت شکسته شدن سطح مقاومتی 1365 دلاری احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا در کوتاه مدت وجود خواهد داشت.
البته روند تحولات قیمت طلا در بلند مدت بستگی زیادی به تحولات اوکراین و کریمه و نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  2