تقدیر معاون اول رئیس جمهور از پست بانک به جهت مشارکت فعال در ثبت‌نام یارانه متقاضیان

دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بازدید از ستاد هماهنگی پشتیبانی فنی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها از همکاری و مشارکت فعال دستگا‌های مرتبط برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه به ویژه پست بانک‌ایران تقدیر و تشکر نمود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از روابط عمومی پست بانک وی گفت: هدفمندی یارانه‌ها یکی از طرح‌های اساسی است که از آغاز به کار دولت جدید، پیش رو بود و اطمینان می‌دهیم که دولت هیچ قدمی که موجب نگرانی مردم شود، برنخواهد داشت بلکه کارها براساس تدبیر، علم و عقل انجام خواهد شد.

دکتر جهانگیری دربخشی از سخنانش اظهار داشت: هرچند 42 هزار میلیارد تومان درآمد در سال برای هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی شده بود اما 28 هزار میلیارد تومان ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی کسر می‌شد و به همین دلیل دولت باید تمرکز ویژه‌ای برای هدفمندی یارانه‌ها داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان ساخت: شدت مصرف انرژی ایران چند برابر دنیا و مصرف سرانه نیز دو برابر است که این امر مشکلاتی را در زمینه افزایش آلایندگی و تسریع جدی در مصرف منابع و هدفمندسازی یارانه ها ایجاد کرده بود.

وی عنوان کرد: با استفاده از تجربیات گذشته مقرر شده هدفمندی یارانه‌ها با شتاب نباشد و سه دهک بالای درآمدی را حذف نکنیم. تصمیم بر این شد که از مردم درخواست شود افرادی که نیازمند یارانه نیستند و یا اینکه یارانه نقدی تأثیر اندکی بر زندگی آنها دارد، نسبت به انصراف اقدام کنند و بر همین اساس و با توجه به اطلاعات موجود نیز تعدادی از هموطنان از ثبت‌نام در این مرحله خودداری کردند.

جهانگیری ادامه داد: این موضوع، افتخار بزرگی برای دولت است که هموطنان مشکلات در حوزه‌های مختلف نظیر حوزه‌های درمانی، تولید و اشتغال و محیط زیست را درک کرده و از ثبت نام در این مرحله خودداری کردند. برهمین اساس، به منظور شناسایی متقاضیان، ثبت‌نام انجام و به منظور تعیین نیازمندان، سطوح درآمدی مردم در فرم‌های ثبت نامی، مورد سوال قرار گرفت. هر فردی که فکر می‌کند به یارانه نیاز دارد به آن پرداخت می‌شود و از گردونه حذف نخواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ارتقاء انواع فناوری‌ها در کشور گفت: با استفاده از ابزارهای الکترونیکی می‌توان در بسیاری از زمینه ها اقدامات لازم را انجام داد و بهره گیری از روش های دستی را از بین برد. از نظر حجم ورود اطلاعات به صورت همزمان، بزرگترین عملیات ثبت نام صورت پذیرفته وتا کنون چنین حجم همزمان ثبت نام نداشته ایم.

همچنین در این بازدید محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، اکبر ایزدی رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، مهندس ضیائی مدیرعامل پست بانک ایران، مسئولان مجموعه‌های پست، سازمان فناوری اطلاعات ایران، ارتباطات زیرساخت، مخابرات ایران، پلیس +10، دفاتر پیشخوان دولت و برق منطقه ای حضور داشتند که هریک گزارشی از اقدامات انجام شده در این زمینه را ارائه کردند.

گفتنی است: مهندس ضیائی در جریان این بازدید ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های پست بانک ایران در این راستا گفت: با توجه به فراهم‌نمودن بسترهای اینترنتی برای ثبت‌نام مستقیم توسط خود متقاضیان با استفاده از اینترنت منازل، محل کار یا کافی‌نت‌ها و همچنین خطوط مبادلاتی لازم در روستاها و مناطق دوردست، بیش از 14هزار و 500 شعبه و دفتر پست بانک ایران نیز در سراسر کشور در کنار دیگر مراکز مربوطه برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه آمادگی دارند و طی روزهای گذشته به خوبی این کار را انجام داده‌ و در روزهای جمعه نیز بطور 24 ساعته آماده ثبت‌نام هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  −    =  83