روسیه نیروی بیشتر به مرز اوکراین اعزام کرد

همزمان با انتشار خبر ورود هواپیمای آواکس ناتو به آسمان اوکراین، سخنگوی پوتین از تقویت قوای مرزی روسیه در مرز اوکراین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس و به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز در گفت وگو با شبکه خبری «روسیه‌1» از اعزام نیروهای بیشتر به مرزهای مشترک این کشور با اوکراین در واکنش به بی ثباتی موجود در این همسایه جنوبی خبر داد.

"پسکوف"در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی خود، اوکراین را کشوری درگیر با پیامدهای کودتای نظامی دانست و افزود:‌در چنین شرایطی هر کشوری حق دارد که برای تضمین امنیت خود، اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی به کار بندد.

این موضع‌گیری مقامات روسیه پس از آن اتخاذ شد که «فیلیپ بریدلاو»، فرمانده نیروهای آمریکایی ناتو در اروپا، روز جمعه از آغاز پروازهای شناسایی آواکس بر فزار آسمان آلمان و اوکراین خبر داده بود.

وی همچنین به نتایج نظرسنجی موسسه بین المللی جامعه شناسی در مناطق جنوب شرقی اوکراین به عنوان دلیل دیگر بر منطقی  بودن نگرانی های مسکو اشاره کرد.

بر اساس آمار منتشره از این نظرسنجی، 69 درصد از 3200 نفر شرکت کننده، ضمن مخالفت با پذیرش حاکمیت روسیه در این منطقه، دولت اوکراین را نیز غیرقانونی دانسته و خواستار ایجاد حکومت خودمختار بوده‌اند!

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  63