روسیه ۹۰ % از بدهی‌ کره شمالی را بخشید

پارلمان روسیه با بخشش 90 درصد از بدهی‌های کره شمالی که معادل 10 میلیارد دلار است موافقت کرد تا از طرف دیگر پروژه ساخت خط لوله گازی به کره جنوبی از طریق کره شمالی را تسهیل بخشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس : به نقل از روزنامه «گلوب اند میل»، پارلمان روسیه با بخشش 90 درصد از بدهی 10.96 میلیارد دلاری کره شمالی که مربوط به دوره شوروی است موافقت کرده است. در مقابل پیونگ یانگ نیز اجازه ساخت یک خط لوله گاز به کره جنوبی را صادر می کند.

بر اساس این گزارش، روسیه بخشی از بدهی‌های همپیمانان نه چندان ثروتمند خود از جمله کوبا را هم بخشیده است. بدهی این کشورها نیز مربوط به دوره شوروی است.

مجلس دوما روسیه روز جمعه، توافقنامه 2012 برای بخشش بخشی از بدهی‌های کره شمالی را تصویب کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که مجموع بدهی‌های کره شمالی تا 17 سپتامبر 2012 به روسیه، بالغ بر 10.96 میلیارد دلار بود.

طبق توافق صورت گرفته، باقیمانده بدهی کره شمالی به روسیه نیز ظرف 20 سال و به صورت 6 ماه یکبار پرداخت خواهد شد.«سرگئی استورچاک» معاون وزیر دارایی روسیه به رسانه‌های روس اعلام کرد که این پول احتمالاً صرف پروژه‌های دو جانبه در کره شمالی می‌شود که شامل خط لوله گاز و راه‌آهن به کره جنوبی می‌شود.

دو کره همچنان رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و بخشی از جامعه بین‌الملل به دنبال تعامل مجدد با کره شمالی هستند و از آن جمله شرکت تولید کننده گاز طبیعی روسیه موسوم به «گازپروم» برای مدتها به دنبال ساخت یک خط لوله گازی از طریق کره شمالی به کره جنوبی است تا از طریق این خط لوله 10 میلیارد متر مکعب گاز را سالانه انتقال دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −    =  80