مذاکرات ادغام غول‌های طلای جهان شکست خورد

مذاکرات ادغام بریک گولد و نیومونت ماینینگ که بزرگ‌ترین شرکتهای معدنی طلای جهان به شمار می‌روند، به دلیل اختلافهای جزیی شکست خورد که احتمال احیای مذاکرات را تقویت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس ، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد: این شرکتها برای ادغام توافق کرده بودند و قرار بود قراردادشان را هفته جاری اعلام کنند. بریک قرار بود به سهامداران نیومونت 13 درصد بیشتر از ارزش سهام این شرکت پرداخت کند.

این دو شرکت در مورد همه موارد به جز دارایی‌هایشان در استرالیا و نیوزیلند توافق کرده بودند و حدود یک میلیارد دلار صرفه جویی در هزینه‌های سالانه در معادن نوادا شناسایی کرده بودند.

ارزش بازار بریک گولد که مقر مرکزی آن در تورنتو است و شرکت آمریکایی نیومونت مجموعا 33 میلیارد دلار است و این دو شرکت در پنج قاره جهان فعالیت می‌کنند.

مذاکرات برای این ادغام به دنبال کاهش 28 درصدی قیمت طلا در سال 2013 انجام گرفت که بیشترین سقوط در سه دهه گذشته بود و موجب کمتر شدن سود و کاهش 30 میلیارد دلاری ارزش دارایی‌های تولیدکنندگان طلا شد.

مذاکرات ادغام زمانی به مانع برخورد کرد که بریک و نیومونت در مورد اینکه چه معادنی باید در شرکت تازه تاسیس قرار گیرند، به نتیجه نرسیدند و پس از اینکه در مدت تعیین شده به توافق نرسیدند، تصمیم گرفتند مذاکرات را لغو کنند.

این دو شرکت قصد داشتند پیش از نشست سالانه سهامدارانشان این قرارداد را اعلام کنند.

به گفته منابع آگاه، این دو شرکت چندین بار در سالهای گذشته برای ادغام تلاش کردند و همچنان برای چنین توافقی علاقه دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  45