کشاورزان مهاجر نسبت به اخذ گواهی سلامت تولیدات اقدام کنند

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کشاورزان مهاجر نسبت به اخذ گواهی سلامت تولیدات خود از طریق استاندارد اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ،از ایسنا محمدجواد صفرزاده در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان اظهار کرد: لرستان با قابلیت تولید حدود سه میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی بیشترین قابلیت تولید و مستندسازی سلامت محصولات بخش کشاورزی را دارد اما در چند سال اخیر متاسفانه کشاورزانی به صورت مهاجر از دیگر استان‎ها بخشی از اراضی استان را با نرخ بالاتر و خارج از عرف اجاره و مبادرت به کشت محصولات غیراستراتژیک ( پیاز، سیب زمینی،هندوانه و هویج) به صورت غیراصولی می کنند.

 

وی ادامه داد: این اقدام کشاورزان ضمن تخریب و آلودگی منابع آب و خاک استان بامصرف بی رویه انواع سموم وکودهای شیمیایی سلامت جامعه را به مخاطره انداخته و به سلامت محصولات استان خدشه وارد کرده است.

 

صفرزاده اضافه کرد: این موضوع از طریق استانداری به فرمانداران ابلاغ که در شورای سلامت و کشاورزی با این معضل برخورد جدی و از فعالیت افراد سودجو جلوگیری شود.

 

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کشاورزان مهاجر باید ملزم شوند نسبت به اخذ گواهی سلامت تولیدات خود از طریق استاندارد اقدام کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  ⁄    =  33