اجرای مطلوب طرح تحول سلامت نیازمند حمایت وزارتخانه است

رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان گفت: اجرای مطلوب و خالی از اشکال طرح تحول سلامت نیازمند حمایت وزارتخانه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از فارس عبدالله خوان‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تاکنون دولت حدود 13 درصد بودجه کل مملکت را به حوزه سلامت اختصاص داده به همین لحاظ بود که سیستم درمان و سلامت واقعا ناتمام بود و نمی‌توانست پاسخگوی نیازهای مردم باشد و متاسفانه بسیاری از عادات زشت و ناپسند چون اخذ زیرمیزی و تهیه وسایل و ملزومات توسط خود بیماران شکل گرفت.

وی افزود: خوشبختانه دولت جدید بنا را بر این گذاشت که در حوزه سلامت سرمایه گذاری کند و اعلام کرده که اولویت پنجم دولت، حوزه سلامت است برخلاف دولت‌های گذشته که حوزه سلامت اولویت پانزدهم تا هجدهم را به خود اختصاص داده بود.

رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان تصریح کرد: بیمارستان طالقانی آبادان با پیشینه بسیار زیاد یکی از پیشگامان سلامت در دوره جنگ تحمیلی بوده و خدمات مطلوبی را به مردم اعطا کرده و با مشکلاتی هم دست و پنجه نرم می‌کرده است که با اجرای این طرح بسیاری از این مشکلات رفع خواهند شد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان با حدود 580 پرسنل، 67 پزشک متخصص و 15 پزشک عمومی مشغول به ارائه خدمات به شهروندان است عنوان کرد: طبق این طرح بیماران بستری موقت 10 درصد هزینه‌های کلی بیمارستان را و بیمارانی که در قالب سیستم ارجاع از روستا مراجعه می‌کنند پنج درصد هزینه‌ها را از 15 اردیبهشت ماه 92 پرداخت کرده‌اند.

خوان‌زاده تصریح کرد: ذخیره دارو ملزومات مربوط به بخش درمان ما در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در موارد اندکی مجبور شده‌ایم بیمار را ارجاع دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به ابلاغ و اعتبار و موافقت نامه‌هایی که برای ما می‌آید امید است خودکفا شویم و بیمار را حتی برای کوچکترین خدمات و داروهای خوراکی بیمار را به بیرون از بیمارستان ارجاع ندهیم.

رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان همچنین عنوان کرد: حمایت مالی از طرح روز به روز در حال ارتقاست و اقدامات مطلوبی در این زمینه از سوی وزارتخانه صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از سوی وزارتخانه باید با دقت نظر در سیستم ارائه خدمات و پرداخت اعتبارات برای اجرای هر چه بهتر این طرح بکوشد تا به آمادگی لازم برسیم و مردم نیز در این زمینه با مشکلات کمتری روبه رو شوند.

خوان‌زاده تصریح کرد: بیمارستان طالقانی در طول همه سال‌های خدمات‌رسانی درمانی، کمتر مورد توجه عمرانی و فیزیکی قرار گرفته و نیاز است در این خصوص به مشکلات آن رسیدگی شود.

وی همچنین عنوان کرد: دستگاه‌هایی چون ام.آر.آی، سنگ شکن، بخش‌های ویژه توریستی، جراحی قلب و چشم مورد نیاز است و اجرایی شدن آن منوط به این است که اعتبارات لازم را پیش‌بینی و دریافت کنیم.

رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان در پایان از خیرین خواست در این زمینه وارد کار شوند و بخش درمان شهرستان را حمایت کنند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄  4  =