ارائه خدمات متفاوت بانکی می‌تواند مبنای رقابت بانک‌ها باشد

رئیس گروه بازرسی بانک مرکزی در غرب کشور گفت: به منظور جذب مشتری، بانک‌ها باید از طریق ارائه خدمات بانکی متفاوت با یکدیگر رقابت کنند و از انجام رقابت‌های ناسالم بپرهیزند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رضا حواس‌بیگی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار کرد: با توجه به رقابت ناسالم بانک‌ها در اعلام نرخ‌های سود متفاوت، بانک مرکزی پس از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان هیئتی متشکل از مدیران بانک‌ها، نرخ سود بانکی یکسانی را اعلام کرد تا از ادامه روند رقابت ناسالم بانک‌ها جلوگیری شود.

وی افزایش هزینه‌های منابع بانکی را از معایب اجرای نرخ سودهای بانکی متفاوت دانست و افزود: مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده میان هیئت مدیران بانک‌ها، در قالب بخشنامه‌ای توسط بانک مرکزی به بانک‌های سراسر کشور و از جمله استان کرمانشاه ابلاغ شده که براساس آن نرخ سود بانکی بین بازه 10 تا 22درصد قرار گرفته است.

رئیس گروه بازرسی بانک مرکزی در غرب کشور بیان کرد: نرخ‌های جدید اعلام شده براساس سپرده‌گذاری‌های کوتاه مدت و حداکثر یکساله به این صورت که در سپرده‌های کوتاه مدت و روزشمار 10درصد و سپرده‌های یکساله 22درصد سود تعلق می‌گیرد.

حواس‌بیگی با اشاره به لزوم یکسان‌سازی نرخ سود بانکی افزود: در پی برقراری رقابت ناسالم میان بانک‌ها با اعلام سودهای بانکی متفاوت، بانک مرکزی با یکسان‌سازی نرخ سود بانک‌ها را به رعایت رقابت سالم و ارائه خدمات بانکی متفاوت در جهت جذب مشتریان ملزم کرد.

وی در مورد نظارت بر روند اجرای این تفاهم‌نامه گفت: در بررسی‌های انجام شده توسط واحدهای نظارتی بانک مرکزی برخی تخلفات جزئی از سوی بانک‌ها مشاهده شده که با آنها برخورد لازم انجام شده است و روند پیگیری و برخورد از سوی واحدهای نظارتی بانک مرکزی همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  35