بدهی دولت و مردم آمریکا ۶۰ تریلیون دلار شد

جدیدترین بررسی‌ها نشان داد کل بدهی دولت،‌ بنگاه‌های اقتصادی و مردم آمریکا در پایان سه‌ماهه نخست 2014 با افزایش 500 میلیارد دلاری نسبت به سه‌ماهه قبل از آن به حدود 60 تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پرس تی‌وی، بر اساس جدیدترین آمارهای اقتصادی منتشر شده از سوی شعبه سنت لوئیس فدرال رزرو آمریکا، دولت، بنگاه‌های اقتصادی و مردم آمریکا در پایان سه‌ماهه نخست سال 2014، 59.4 تریلیون دلار بدهکار بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، این رقم حدود 500 میلیارد دلار بیش از میزان بدهی آمریکا در پایان سه‌ماهه پایانی سال 2013 است. مجموع بدهی آمریکا (که ترکیبی از بدهی دولت، بنگاه‌های اقتصادی، وامها و بدهی‌های مصرف کنندگان است) 40 سال قبل، 2.2 تریلیون دلار بود.

جیمز بوتلر، تحلیلگر مسائل اقتصادی در این باره نوشت: «طی 50 سال، میزان بدهی‌ها از یک امر غیرضروری برای عده‌ای معدود به یک تسهیلات برای بسیاری از مردم تبدیل شده است و به یک اعتیاد برای اکثریت و یک بیماری برای همه بدل گشته است».

وی افزود: «این ویروسی است که به همه ابعاد اقتصاد ما سرایت کرده است. از مصرف کنندگانی که برای خرید یک جعبه شیرینی 75سنتی از کارت اعتباری استفاده می‌کنند تا دولتی که برای روشن نگاه داشتن چراغ‌هایش 17 تریلیون دلار قرض می‌کند».

تحلیلگران معتقدند، بدهی‌ها بیشترین زیان را به نسل جوان آمریکا وارد می‌کند.

بر اساس نتایج تحقیق جدیدی که توسط بانک ولز فارگو انجام شده است، نسل جوان آمریکا حداقل نیمی از درآمد ماهیانه خود را صرف تصفیه بدهی‌هایش می‌کند.

بر اساس تحقیقی که توسط دانشگاه آریزونا انجام گرفته است، نیمی از تمامی فارغ التحصیلان آمریکایی با گذشت 2 سال از فراغت از تحصیل همچنان به کمکهای مالی خانواده‌های خود متکی هستند. بر اساس این تحقیق، تنها 49 درصد فارغ التحصیلان به‌صورت تمام‌وقت کار می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: «کاری که ما در مورد جوانانمان انجام داده‌ایم شرم‌آور است. ما آنها را تشویق به ثبت‌نام در یک سیستم برده‌داری مادام العمر بدهی کرده‌ایم، پیش از آنکه آنها درک کنند که اصلاً هدف از زندگی چیست».

روزنامه گاردین نیز در گزارشی با اشاره به اداره بودجه کنگره آمریکا نوشت، اقتصاد آمریکا تا سال 2017 دچار دردسر خواهد شد، زیرا آمریکایی‌ها همچنان به خرج کردن ادامه خواهند داد، اما دستمزدها و دارایی‌های مردم افزایش نخواهد یافت. این روزنامه سپس نتیجه می‌گیرد که نابرابری درآمدی در آمریکا افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  −  66  =