نگرانی مک‌آفی از تداوم ناامنی‌های سایبری

تازه‌ترین گزارش مک آفی از مشکلات امنیتی سایبری در سه ماهه دوم سال 2014 ، نشان می دهد اگر چه در برخی حوزه‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شده، اما برخی مشکلات مهم کماکان باقیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس به نقل از دیتامیشن، از یک سو بسیاری از نرم‌افزارها به سوی معماری ایمن‌تر 64 بیتی حرکت کرده‌اند، اما از سوی دیگر تعداد هکرهایی که دارای مهارت های برنامه نویسی لازم برای طراحی بدافزار و خالی کردن حساب های بانکی کاربران هستند افزایش یافته است.

در حالی که مک آفی در سه ماهه اول سال 2012 تنها چندهزار بدافزار جدید شناسایی کرده بود، امروزه بیش از چهار میلیون بدافزار تنها گوشی های همراه را نشانه گرفته اند. هر سه ماه یکبار به طور متوسط 800 هزار بدافزار تازه همراه شناسایی می شود و رشد این رقم برای سه ماه بعدی معادل 15 درصد پیش بینی شده است. تازه این ارقام تنها مربوط به بدافزارهای همراه است.

اما خبر خوب کاهش بدافزارهای موسوم به Ransomware است که با قفل کردن سیستم یا آسیب زدن به آن خواستار دریافت پول می شوند و ابزاری برای باج گیری هستند. با توجه به افزایش استفاده از فناوری کلود برای ذخیره سازی داده ها Ransomware ها دیگر شانس زیادی برای موفقیت ندارند. لذا تعداد آنها در مقایسه با سال قبل نصف شده است.

همچنین تعداد سایت‌های آلوده به بدافزار که لینک آنها در قالب هرزنامه برای دیگران ارسال می شود از 8 میلیون در سال قبل به 18 میلیون در حال حاضر رسیده و در حالی که آمریکایی ها روسیه و چین را بابت میزبانی این سایت ها مقصر می دانند، اما واقعیت این است که سرور اکثر این سایت ها در آمریکا واقع است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =