حمله سه‌گانه هکرها به کمیسیون ساماندهی هسته‌ای

همشهری‌آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سازمان نظارت بر ایمنی رآکتورهای هسته‌ای ایالات متحده آمریکا طی سه سال گذشته سه بار قربانی حملات سایبری هکرها شده‌است.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، وب‌‌سایت Nextgov می‌گوید رایانه‌های کمیسیون ساماندهی هسته‌ای آمریکا یا NRC سه بار با موفقیت هک شده‌اند. دو مورد از هک‌ها توسط هکرهایی خارجی و هک سوم توسط فردی ناشناس انجام شده‌است.

به گفته متخصصان،‌ قدرتهای خارجی می‌توانند از اطلاعات حساس این کمیسیون برای جاسوسی و حتی خرابکاری استفاده کنند. در یکی از این حملات هکری از یکی از کشورهای خارجی که نامی از آن برده نشده‌است، به 215 نفر از کارمندان این کمیسیون ایمیل فرستاده‌است و از آنها درخواست کرده برای تایید حساب کاربری خود روی لینکی کلیک کنند. دهها نفر از کارمندان NRC فریب این ایمیل را خورده و روی لینک کلیک کرده‌ و به صفحه گسترده ابری گوگل هدایت شدند.

به گفته دیوید مکینتایر سخنگوی NRC، براساس دفعات کلیکی که روی این لینک شده‌است،‌NRC سیستم‌های خود را پاکسازی کرده و پروفایل کارمندانش را تغییر داده‌است.

گزارش بازرس کل نشان می‌دهد هکرها کارمندان این کمیسیون را تحت حملات فیشینگ نیز قرار داده‌اند و آنها را به سوی نرم‌افزاری مخرب هدایت کرده‌اند. این بدافزار درون سایت ذخیره سازی Skydriveمایکروسافت نگهداری شده بود و هکرها کارمندان را به سوی این سایت هدایت می‌کردند.

در موردی دیگر هکرها به ایمیل شخصی یکی از کارمندان NRC نفوذ کرده و بدافزار را در قالب فایل PDF آلوده برای 16 کارمند دیگر ارسال کردند که تنها یکی از 16 نفر این فایل را باز کرده‌است.

حملات سایبری خارجی به‌تازگی جنجال‌های زیادی ایجاد کرده‌اند، برای مثال شرکت امنیتی هولد به تازگی از سرقت یک میلیارد اعتبارنامه اینترنتی توسط هکرهای روسی خبر داده‌است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  1  =