تصویب ۴ آیین‌نامه جدید در شورای عالی بیمه

شورای عالی بیمه در یک سال اخیر با برگزاری 12 جلسه بیش از 20 موضوع مهم صنعت بیمه را بررسی و 4 آیین‌نامه جدید تصویب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، شورای عالی بیمه در یک سال اخیر و همگام با  سیاست‌های دولت با برگزاری دوازده جلسه بیش از 20 موضوع مهم صنعت بیمه را بررسی و 4 آیین‌نامه جدید تصویب کرده است.

دبیر شورای عالی بیمه اعلام کرد: بررسی و تصویب 4 آیین‌نامه جدید از جمله آیین‌نامه تنظیم امور ارزیابی خسارت، قرارداد بیمه تعهد پرداخت حقوق ورودی عبور کالای خارجی و شرایط عمومی قراداد مسئولیت مدنی متصدیان حمل و نقل داخلی و همچنین اصلاح یک آیین‌نامه دیگر از مهمترین اقدامات شورای عالی بیمه در یک سال اخیر است.

حیدری افزود: اظهارنظر و تایید تقاضای تاسیس یک مؤسسه بیمه در زمینه بیمه‌های زندگی و غیرزندگی، بررسی عملکرد و تخلفات سه شرکت بیمه و اعمال محدویت فعالیت در صدور بیمه‌نامه های جدید برای دو شرکت بیمه از دیگر اقدامات شورای عالی بیمه در یک سال اخیر بوده است.

وی گفت: شورای عالی بیمه همچین طی یک سال اخیر 5 گزارش تحلیلی و نظارتی بیمه مرکزی درباره عملیات و فعالیت موسسات بیمه ای و ابعاد مختلف وضعیت صنعت بیمه کشور را رسیدگی و درباره آنها اظهار نظرکرده است.

شورای عالی بیمه یکی از ارکان چهارگانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که تصویب مقررات بیمه‌ای لازم برای هدایت امر بیمه و مؤسسات بیمه‌ای، تعیین انواع معاملات بیمه، اظهار نظر نسبت به صدور پروانه تأسیس و یا لغو پروانه مؤسسات بیمه و رسیدگی و اظهار نظر نسبت به گزارش ها و پیشنهادات بیمه مرکزی از اهم وظایف این شوراست.

انتهای پیام/ک

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930622000693#sthash.9quFi3sq.dpuf

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −  87  =