طرح‌های آبی مورد نظر روحانی کدامند؟

شب گذشته رییس جمهور در گفت و گو با مردم از اجرای طرح‌هایی هم‌زمان برای حل معضل آب خبر داد و گفت: برای تامین آب آشامیدنی مردم در تهران دچار مشکل بودیم، بنابراین دوسه طرح را برای حل این معضل به صورت هم زمان اجرایی کردیم و طرح های مهم دیگری برای حل معضل آب در پیش رو داریم که موثر‌ترین آن آب کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا به نظر می‌رسید که طرح های مورد اشاره رییس جمهور که در پایتخت اجرا شد تا مردم تهران با مشکل کمبود آب مواجه نشوند شامل طرح وارد مدار شدن آب سد ماملو، طرح‌های مدیریت مصرف، برخورد با مشترکین پرمصرف، تصویب جریمه و اجازه قطع مکرر انشعاب آب مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، جلوگیری از استفاده از آب شرب در ساختمان‌سازی و فضای سبز، بستن چاه‌های غیر مجاز و ارتقای روش آبیاری کشاورزی بوده باشد.

برای روشن شدن موضوع طرح‌های مورد نظر رییس جمهور، خبرنگار ما پیگیر طرح‌های مدنظر رییس جمهور از وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی این حوزه شد که پس از پیگیری‌های طولانی، یکی از مدیران ارشد این وزارتخانه "صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش میزان تلفات در شبکه‌های تهران، اعمال جریمه و تذکر به مشترکینی که مصرفشان بسیار بیش از اندازه و کاهش هدررفت آب با استفاده از فناوری‌های مختلف" را از برنامه‌هایی اعلام کرد که در این زمینه در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود در گفت و گو با مردم اظهار کرده بود که باید بهره بری آب را بالا ببریم؛ با طبیعت نمی توان جنگید چرا که قاعده مند بودن فقط به دنیای سیاست مربوط نمی شود بلکه در محیط طبیعی نیز باید بر اساس قواعد طبیعت حرکت کرد.

وی همچنین با اشاره به این‌که در برخی از طرح های گذشته مسائل زیست محیطی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: گاهی درجاهایی سد احداث شده است که محاسبات محیط زیستی برای آن انجام نشده است.

رییس دولت یازدهم همچنین به معضل بزرگ آب اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که این روزها شاهد رحمت خداوند هستیم وان شاءالله این برکت باران ادامه داشته باشد. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  ⁄    =  31