نسل جدید خدمات لینوکس روی سیستم پردازش ابری مایکروسافت

«ساتیا نادلا» مدیرعامل شرکت مایکروسافت روز گذشته در یک گفت‌وگوی زنده اینترنتی شرکت کرد و گفت: «مایکروسافت هم‌اکنون لینوکس را دوست دارد».

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از همکاران سیستم «ساتیا نادلا» مدیرعامل شرکت مایکروسافت  روز گذشته در یک گفت‌وگوی زنده اینترنتی شرکت کرد و گفت: «مایکروسافت هم‌اکنون لینوکس را دوست دارد».

وب سایت PCworld در این زمینه گزارش داده است او طی این برنامه خدمات جدیدی را برای سرویس پردازش ابری Azure معرفی کرد که از جمله آنها می‌توان به بسته Cloudera Hadoop و سیستم CoreOS Linux اشاره کرد.
به همین منظور شرکت مایکروسافت پیش‌نمایشی از یک پورتال جدید عرضه کرد که به کاربران کمک می‌کند عملیات‌های خود مبتنی بر فضای پردازش ابری را آسان‌تر و بهتر مدیریت کنند.
مایکروسافت همچنین قصد دارد در جریان همکاری‌های خود با شرکت Dell سری دستگاه‌های مبتنی بر پلت‌فرم Azure را روانه بازار کند که این دستگاه‌ها به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا سیستم‌های ابری چندگانه در اختیار داشته باشند و به راحتی بتوانند عملیات‌های خود را از خدمات پردازش ابری Azure مایکروسافت به نسخه خانگی سیستم‌های خود انتقال دهند.
در جریان اعلام خبر علاقه‌مندی مایکروسافت برای بهره‌مندی از خدمات لینوکس می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت قصد دارد برای توسعه هرچه بیشتر پلت‌فرم ابری Azure از تمامی امکانات موجود بهره‌مند شود.
شرکت مایکروسافت برای چندین دهه تمام خدمات و نوآوری‌هایش را تنها مبتنی بر پلت‌فرم ویندوز خود روانه بازار کرد و همواره دیگر سیستم‌های عامل از جمله لینوکس را به عنوان یک تهدید و رقیب برای خود می‌دید. «استیو بالمر» 
مدیرعامل سابق مایکروسافت یک بار به‌طور صریح اعلام کرد که سیستم‌عامل لینوکس مانند سرطان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −    =  5