افزایش حداقل ۵ درصدی درآمد در ازای ۵ درصد افزایش بودجه IT

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک عنوان کرد:

بودجه­ های تخصیصی برای توسعه فناوری اطلاعات ناشی از عدم اطلاع مدیران نسبت به میزان و نوع ارزش تجاری آن است.به ازای هر 5 درصد افزایش هزینه در حوزه فناوری اطلاعات سازمان­های مختلف، حداقل 5 درصد باید به درآمد آنها افزوده می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک سید ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک در نشست هم­ اندیشی بانک­ ها و شرکت­ های فناوری اطلاعات با رویکرد برنامه ششم توسعه بر تحقق بخش اعظمی از اهداف قانون توسعه برنامه پنجم درخصوص بانکداری الکترونیک تاکید و بر این مهم اشاره داشتند :بودجه­ های تخصیصی برای توسعه فناوری اطلاعات ناشی از عدم اطلاع مدیران نسبت به میزان و نوع ارزش تجاری آن است.

در این مراسم که با حضور محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی، دکتر پور محمدی معاون  معاونت برنامه­ ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، مدیران عامل و مدیران فناوری اطلاعات بانک­ ها و مدیران شرکت­های فعال در حوزه بانکداری الکترونیک در سالن همایش­های صدا و سیما برگزار شد؛ وی ضمن بیان مطلب فوق افزود: برای ارزیابی عملکرد شبکه بانکی کافی است به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر بیش از 70 درصد تراکنش­ها به صورت الکترونیکی انجام می­ شود. درواقع با تمام چالش­هایی که در مقاطع مختلف با آن مواجه بوده­ایم با همت جمعی مدیریت گردیده است.

 وی تاکید کرد: با در نظر گرفتن مجموع تراکنش­های شبکه بانکی می­توان گفت که روزانه حدود 35 میلیون نفر از خدمات بانکداری الکترونیکی بهره می­برند.کافی است؛ تنها برای لحظاتی پایداری سیستم­های بانک­های بزرگ و سرویس­های حاکمیتی با مشکل مواجه شود؛ در زمان کوتاهی سازمان­های ذیربط با حجم عظیم تماس­ها مواجه خواهند شد.

وی در ادامه متذکر شد: در این که توسعه خدمات بانکداری الکترونیک بسیار پر چالش است؛ تردیدی نیست، اما آنچه مسلم است این دغدغه­ ها منحصر به ایران نبوده و بسیاری از کشورهای هم طراز و حتی پیشرو هم با آن دست به گریبان هستند.به عنوان مثال یکی از این چالش­ها تصمیم­ گیری مدیران بدون اتکا به داده­ هاست.روزانه حجم عظیمی از داده­ ها در شبکه بانکی ذخیره می­ شود اما چه تعداد از مدیران شبکه بانکی بر اساس اطلاعات استخراج شده از طریق هوش تجاری تصمیم­گیری می­کنند؟ شاید یکی از دلایل کمبود بودجه تخصیصی برای توسعه فناوری اطلاعات در سازمان­ها همین نگاه باشد. بر اساس مطالعات صورت گرفته به ازای هر 5 درصد افزایش هزینه در حوزه فناوری اطلاعات سازمان­های مختلف، حداقل 5 درصد باید به درآمدهای آنها افزوده  شود.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در خاتمه یاد آور شد: کاستی­ ها در تمام حوزه­ها از جمله فرهنگ سازی، زیر ساخت، نیروی انسانی و …. وجود دارد که باید با برنامه­ ریزی دقیق در برنامه ششم توسعه رفع گردد.

گفتنی است این همایش با هدف طرح  و جمع­بندی دغدغه­ها و انتظارات بانکداران دولتی و خصوصی، فعالان صنعت IT، دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد تا نتایج آن در تدوین برنامه ششم توسعه مد نظر برنامه­ریزان قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =