پرتقال‌هایی که برای عرضه در بازار رنگ‌آمیزی می‌شوند

رئیس اتحادیه باغداران از افزایش 30 درصدی تولید میوه‌هایی مانند سیب، انار، کیوی و نارنگی خبر داد و گفت: پرتقال‌هایی که هم اکنون به بازار عرضه می‌‌شوند، به روش مصنوعی و گرمادهی رنگ آمیزی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مجتبی شادلو در گفتگو با مهر با بیان اینکه تولید میوه‌هایی مانند سیب، انار، کیوی و نارنگی طی سال جاری در کشور بین 25 تا 30 درصد رشد یافته است، اظهار داشت: تولید این میوه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته، این در حالی است که طی سال قبل نیز تولید این محصولات با رشد زیادی همراه بود.

وی با اشاره به تنوع میوه‌‌ای کشور در فصل زمستان، افزود: زمانی که میوه‌ای مانند سیب تمام خواص موز و حتی مزیت‌های بیشتر از آن را داراست و بازار این میوه در کشور با مشکل روبروست، چه دلیلی برای واردات این همه موز وجود دارد؟

شادلو، تولید موز در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما اگر به این تولید فرصت دهیم، می‌تواند خیلی زود اوج بگیرد و نیاز داخل را برطرف سازد. واردات موز سبب شده است که موز داخلی هیچ‌گاه فرصتی برای شکوفایی نیابد.

به‌گفته وی، منطقه جنوب کشور به ویژه حاشیه خلیج فارس، دریای عمان، چابهار، مناطقی از سیستان و بلوچستان ، مناطقی از هرمزگان تا بوشهر مناطق مستعد تولید موز در کشور هستند.

شادلو در پایان با بیان اینکه پرتقال‌هایی که هم اکنون به بازار عرضه می‌گردند به روش مصنوعی و گرمادهی رنگ آمیزی می‌شوند، افزود: این کار سبب افزایش اسید میوه، کاهش کیفیت و ماندگاری آن می‌شود و عملی غیر منطقی است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  9  =  1