کلاهبرداران در عرض سه دقیقه کل آدرس ایمیل را اسکن میکنند

اطلاعات بانکی را در حساب ایمیل خود نگهداری نکنید

کلاهبرداران بر روی ایمیل های ارسالی شما به بانک ها متمرکز می‌شوند تا اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات لاگین و دیگر جزییات مالی را سرقت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس به نقل از کانسیومریست، بر اساس بررسی تازه‌ای که گوگل به عمل آورده اگر چه انتخاب کلمات عبور مناسب برای در امان ماندن از مزاحمت ها و سوءاستفاده های هکرها ضروری است، اما عوامل دیگری هم باید مورد توجه قرار بگیرند.

گوگل معتقد است اگر حساب کاربری یکی از دوستان شما که آدرس ایمیلتان را در فهرست تماس های خود ثبت کرده هک شده و مورد سوءاستفاده قرار بگیرد، احتمال هک شدن حساب کاربری شما هم تا 36 برابر افزایش می‌یابد. در حالت عادی از هر یک میلیون حساب کاربری ایمیل تنها 9 حساب در معرض خطر جدی هستند.

بر اساس یکی دیگر از یافته‌های این تحقیق کلاهبرداری‌های اینترنتی موثر و به دقت طراحی شده در 45 درصد موارد موفق بوده و موجب فریب کاربران و واردآمدن خسارت به آنها می‌شوند. در صورتی که کاربری با دریافت ایمیل های کلاهبردارانه فریب خورده و اطلاعات هویتی خود را در لینک‌های ارسالی وارد کند، تنها در ظرف هفت ساعت حساب ایمیل خود را از دست خواهد داد.

کلاهبرداران پس از این کار در عرض تنها سه دقیقه کل آدرس ایمیل شما را اسکن کرده و بر روی ایمیل های ارسالی شما به بانک ها متمرکز می‌شوند تا اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات لاگین و دیگر جزییات مالی را سرقت کنند. لذا بهتر است شما این نوع اطلاعات را در حساب ایمیل خود نگهداری نکنید.

گوگل در پایان این بررسی به کاربران توصیه کرده تا از روش تایید صلاحیت دومرحله ای برای جلوگیری از موفقیت هکرها و عدم نفوذ به آدرس های ایمیل خود بهره بگیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  20  =