پیام صریح روحانی به اوباما: نوبت شماست

حجت الاسلام حسن روحانی: «در حال حاضر پیشرفت‌های خوبی حاصل شده، هر چند با توافق نهایی فاصله داریم. ایران گام‌های لازم را برداشته است و اکنون نوبت طرف مقابل است که فرصت را مغتنم بشمارد.»

height=395

 

 

دیگر سایت آمریکایی؛ یعنی صدای آمریکا (VOA) که وابسته به وزارت خارجه این کشور است با استفاده از تیتر " روحانی خطاب به اوباما: فرصت را مغتنم بشمارید" تأکید کرده است:

 

در حالی که رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید توافق دائمی با ایران، در شرایطی قرار دارد که اکنون تهران باید تصمیم‌گیری کنند، مقام‌های ارشد ایران با تاکید بر این که این کشور «گام‌های لازم را در مذاکرات هسته‌‌ای با قدرت‌‌های جهانی برداشته است»، می‌گویند اکنون نوبت آمریکا است که قدم بعدی را بردارد.

 

 

تقی رحمانی از فعالان ملی مذهبی و تحلیلگر مسائل سیاسی ایران ، در گفتگو با بخش فارسی صدای آمریکا در همین زمینه گفته است: «سخنان اوباما، که معمولا رعایت عرف دیپلماتیک است، مشخص کرد که در چه مواردی به ایران اعتماد دارد و در چه مواردی اعتماد ندارد. و آقای خامنه‌ای هم اعلام کرد که ما توافق رو راست می‌خواهیم. اگر این را در نظر بگیریم، می‌بینیم که یک اتفاقی در حال افتادن است و این اتفاق مخالفانی هم دارد.»

 

 

به نوشته صدای آمریکا، حسن روحانی در سخنان روز سه شنبه خود همچنین تاکید کرد که ایران و غرب پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند. این تنها نقطه مشترک بین ایران و آمریکا تا این لحظه است. رئیس جمهوری آمریکا هم روز دوشنبه از توافق‌های فعلی با ایران ابراز رضایت کرد.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

17  −  9  =