اشتون:نگران ایرانم

اریک ادلمن معاون پیشین وزیر دفاع آمریکا: «اکنون ما درگیر مذاکرات دوجانبه میان آمریکا و ایران هستیم، که به گفته جان کری، هدف آن محدود کردن زمان دستیابی ایران به توانایی اتمی به یک سال است؛ که به نظر من عقب نشینی عظیمی است.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از جام نیوز، کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز سه‌شنبه صلاحیت "اشتون کارتر" گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای احراز پست وزارت دفاع ایالات متحده را تایید کرد.

دستور کار جلسه امروز کمیته نیروهای مسلح سنا، ابتدا بررسی صلاحیت اشتون کارتر برای جایگزینی چاک هیگل در وزارت دفاع قرار داشت، که با 25 رای موافق از سوی کمیته تایید شد. سناتور جان مک کین رییس جمهوریخواه کمیته ابراز امیدواری کرد "تایید صلاحیت" اشتون کارتر روز چهارشنبه در صحن مجلس سنا انجام شود.

به نوشته سایت صدای آمریکا (VOA) که وابسته به وزارت خارجه آمریکاست، این جلسه در اصل، برای ارزیابی و بررسی چالش‌های جهانی و امنیت ملی آمریکا تشکیل شد. اعضای کمیته نظرات اریک ادلمن و میشل فلورنوی دو معاون پیشین وزارت دفاع را شنیدند و پرسش‌های خود در مورد چالش‌هایی که امنیت ملی ایالات متحده با آن روبروست را مطرح کردند.

گزارش چهار ساله ارزیابی امور دفاعی کشور به کنگره، که الزاما باید هر چهار سال ارائه شود، ماه دسامبر از سوی پنلی که این دو معاون پیشین وزارت دفاع در آن عضویت دارند، تهیه و به کنگره ارجاع شد.

اشتون کارتر، وزیر دفاع پیشنهادی اوباما

به نوشته سایت وزارت خارجه آمریکا، از جمله چالش‌هایی که در این گزارش درباره آن ادعا شده، تلاش ایران برای دستیابی به توانایی اتمی و موشکی، همزمان با حمایت گروه‌های تروریستی در منطقه است، که هدف فعالیت‌های آنها بی‌ثبات کردن حکومت‌های سنی و شعله ور کردن تنش میان شیعه و سنی، و افزایش خطر درگیری گسترده‌تر است. [!]

 
اریک ادلمن در ارتباط با مذاکرات اتمی با تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: «من کمی نسبت به مسیرمذاکرات نگران هستم، چون در آغاز مذاکرات چندجانبه‌‌ای که از سال 2003 شروع شد و به تدریج به 1+5 تبدیل شد، با هدف بازداری ایران از دستیابی به توانایی اتمی بود.»

به گفته ادلمن «اکنون ما درگیر مذاکرات دوجانبه میان آمریکا و ایران هستیم، که به گفته جان کری وزیر خارجه، هدف آن محدود کردن زمان دستیابی ایران به توانایی اتمی به یک سال است؛ که به نظر من عقب نشینی عظیمی است.»

 
وی همچنین گفت برای او بسیار «نگران کننده» است که ایران اجازه یابد هزاران سانتریفیوژ را حفظ کند.

اریک ادلمن

 

میشل فلورنوی نیز در مورد اهمیت رهبری آمریکا در جهان صحبت کرد و افزود: «رهبری آمریکا در جهان، هرگز تا این حد حائز اهمیت نبوده و همچنین زمان سرمایه گذاری روی تقویت قدرت نظامی برای شکل دادن به شرایط و بازداری و مقابله با تجاوزات، و زمان اطمینان دادن به دوستان و متحدان آمریکا و کسب اطمینان از این است که این رییس جمهوری و رؤسای جمهوری آینده آمریکا، به آنچه که برای مقابله با شرایط خطرناک جهانی نیاز دارند دسترسی داشته باشند.»

 

 

در این جلسه همچنین بر لزوم لغو قانون کنترل بودجه نظامی و کاهش‌های خودکار تاکید شد و بودجه سالانه‌ای را که رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین در سال 2012 ارائه کرده بود، به عنوان نمونه مناسبی با در نظر گرفتن افزایش 1 و نیم تا 2 درصد بودجه در سال، مناسب پیشنهاد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  +    =  86