سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران حلقه واسط بین صنایع و فناوران است

نشست مشترکی با حضور رئیس سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر فتح‌الله مضطرزاده، در این دیدار ضمن تبیین اهداف و ماموریت‌های سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران گفت: این سازمان با وجود توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری و متخصصین و پژوهشگران خود می‌تواند طرح‌های ملی و کلان را در سطح کشور اجرا کند.

وی افزود: هم‌اکنون شرایط برای انجام طرح‌های تحقیقاتی و بزرگ در سازمان مهیاست و این سازمان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعنوان حلقه واسط بین صنایع و فناوران تعیین شده‌ است.

در این نشست همچنین به معرفی مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران پرداخته شد.

دکتر عشوری، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور گفت: در این مرکز هم اکنون 82 شرکت نوپا مستقر هستند که از این تعداد 26 شرکت دانش‌بنیان هستند.

وی اظهار کرد: شرکت‌های مستقر در مرکز عموماً در زمینه‌های هوافضا، نانو فناوری، تجهیزات پزشکی و دفاعی و ساخت تجهیزات حوزه آب فعالیت‌ می‌کنند.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور یادآور شد: گردش مالی تقریبی این مرکز در مجموع بالغ بر 50 میلیارد تومان بوده و وجه تمایز این مرکز با سایر مراکز ارائه تسهیلات متمایز از جمله فضای کارگاهی علاوه بر فضای دفتری است.

دکتر سلطانی، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با اشاره به اساس‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: خدمات صندوق در قالب کمک‌های حمایتی، انواع تسهیلات و مشارکت است که در چارچوب مقررات و ضوابط مصوب مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران به متقاضیان ارائه خواهد شد که این خدمات از سوی صندوق در قالب عقود اسلامی، مستقیماً یا بواسطه صندوق‌های همکار، بانک‌های عامل و شرکت‌های سرمایه‌ گذار خطرپذیر انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به برخی از خدمات این صندوق افزود: ارائه وام قرض‌الحسنه برای نمونه‌سازی صنعتی، ثبت پتنت داخلی یا بین‌المللی، تست بازار محصول و انتقال فناوری، وام کم‌بهره برای مرحله پیش از تولید، تولید، توسعه تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان، مشارکت و سرمایه‌گذاری و تامین ساختمان دفترکار برای مجتمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق اجاره به شرط تملیک با معرفی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به منظور حمایت از توسعه بازار محصولات و خدمات دانش‌بنیان انواع خدماتی است که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست از مرکز رشد واحدهای فناور سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  1  =