ساخت نازل سوخت با کاربرد در صنعت هوایی کشور

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت و راه‌اندازی خط تولید نازل سوخت با کاربرد در صنایع هوایی کشور شدند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، مهندس محمد همتی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص چگونگی راه اندازی خط تولید این محصول گفت: نازل سوخت موتور توربینی به همت نخبگان و متخصصان ایرانی، اعتماد کارفرمایان و نیز حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای نخستین بار در کشور ساخته شد و اکنون در صنایع هوایی کشور در حال استفاده است.

همتی در رابطه با قیمت خرید این قطعه از خارج کشور افزود: این قطعه به دلیل اینکه باید پس از مدتی تعویض شود، از قیمت بسیار بالایی برخوردار است و قیمت تمام شده نمونه خارجی آن پنج برابر قیمت نمونه مشابه داخلی آن است.

وی در ادامه افزود: کاربرد این قطعه به طورمشخص در موتور توربینی صنایع هوایی است، در صنایع نفت و گاز نیز نازل‌های مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد که در صورت نیاز می‌توانیم این قطعات را نیز بسازیم.

وی گفت: وظیفه این قطعه پاشش سوخت در موتور توربینی است و روش کار آن به این شکل است که سوخت با فشار از راهگاه‌های میانی قطعه به صورت دورانی، پرفشار و به صورت پاششی در موتور انجام می‌گیرد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان ضمن ابراز امیدواری به صادرات این محصول در دوران پساتحریم گفت: به طور متوسط سالی 120 عدد از این نازل مورد نیاز صنعت هوایی کشور است که با توجه به ارتقای ناوگان هوایی امکان نیاز به این قطعه در آینده افزایش می‌یابد.

همتی با اشاره به اینکه نمونه داخلی این محصول با توجه به پارامترهای کلی و جزئی به لحاظ جنس، دقت، کیفیت و تولید با نمونه خارجی آن برابری می‌کند، افزود: اکنون با توجه به اخذ گواهینامه‌های داخلی برای این محصول در صدد دریافت گواهینامه بین‌المللی برای آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای تولید این قطعه از زمان ارائه ایده تا تولید محصول، 10 ماه زمان صرف شده است، افزود: برای تجاری سازی و ارائه این محصول به بازار 200 میلیون تومان هزینه شده که کل این مبلغ در قالب تسهیلات و توسط صندوق نوآوری وشکوفایی تامین شده است.

همتی با بیان این که نازل سوخت با تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی ساخته شده است، خاطرنشان کرد: تولید دستگاه‌ها و قطعات با فناوری بالا در کشور علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا برای کشور، موجب رونق اقتصاد مقاومتی در کشور می‌­شود.

وی یادآور شد: در مجموعه این شرکت دانش بنیان، 10 نخبه از اعضای بنیاد ملی نخبگان فعال هستند و خوشبختانه توانسته‌ایم در دو سال اخیر برای بیش از 60 نفر شغل ایجاد کنیم. بیشتر پرسنل این شرکت افراد تحصیل کرده دانشگاه‌های معتبر کشور هستند و سعی شده بستری برای نخبگان و متخصصان داخل کشور فراهم شود تا از خروج آنان از کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  ⁄    =  22