صنایع کوچک و متوسط هنوز به رشد اقتصادی نرسیده‌اند

وزیر اقتصاد:

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رشد اقتصادی در صنایع کوچک و متوسط هنوز ظاهر نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا، علی طیب‌نیا – چهارشنبه – در نشست مدیران عامل بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات مالی و اعتباری کشور با معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: به دلیل مشکلات دیرینه در اقتصاد ایران و سیاست‌های نادرستی که در گذشته اعمال شد و همچنین تحریم‌ها، اقتصاد کشور با مشکلاتی مواجه شد که در یک کلام به آن رکود تورمی می‌گویند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دو سال گذشته با سیاست‌های دولت تورم به کمتر از 15 درصد رسیده و در مقابله با رکود توفیقاتی حاصل شده است تا آنجاکه رشد اقتصادی به مثبت 3 درصد رسیده است، البته اگر چه رشد اقتصادی مثبت شد اما عمدتا به خاطر صنایع بزرگ بود و هنوز در صنایع کوچک و متوسط رشد اقتصادی ظاهر نشده است.

طیب‌نیا با بیان اینکه تنگنای اعتباری از مشکلات بخش تولید است، یادآور شد: عوامل مختلفی بنگاه‌های اقتصادی را به افزایش اعتبار نیازمند کردند و عوامل دیگری باعث محدود شدن قدرت بانک‌ها در اعطای تسهیلات شدند. اولویت دولت برای مقابله با رکود، رفع مشکل تنگنای اعتباری نظام بانکی است.

وی همچنین بیان کرد: بخش تولید با کمبود منابع و نرخ سودهای بالا مواجه است. بخش تولید چند سال دچار رکود بوده و نمی‌تواند نرخ بالای سود را تحمل کند. پیدا کردن راه‌حلی که هم مشکل محدودیت عرضه منابع را حل کند و هم با سیاست‌های غیرتورمی دولت سازگار باشد از پیچیدگی‌های سیاست‌گذاری دولت به حساب می‌آید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان اظهار کرد: طی دو سال گذشته جلسات متعددی در ستاد اقتصادی دولت برگزار شد و سعی کردیم در جلسات خود با مدیران بانک‌ها و موسسات اعتباری مشکلات نظام بانکی را بررسی و راه‌حل‌هایی را پیدا کنیم. جلسه امروز نیز در ادامه جلسات قبل است و می‌خواهیم مشکلات را بررسی و راه‌حل‌ها را پیدا کنیم.
 
نشست مدیران عامل بانک‌های دولتیف خصوصی، و موسسات مالی و اعتباری کشور با معاون اول رئیس جمهور با حضور اسحاق جهانگیری، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در حال برگزاری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  +    =  58