نقش مؤثر شرکت‌های دانش بنیان در کمک به امنیت غذایی

معاون مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از فنون و ظرفیت‌های خود و با تأکید بر رویکرد اسلامی می‌توانند به ارتقاء امنیت غذایی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سیستانی امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه سومین همایش بزرگ علوم و صنایع غذایی (همایش ملی ارتقاء ایمنی و رونق صنعت غذایی) در دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به مفهوم سلامت غذایی در تعاریف WHO، اظهار کرد: دسترسی مردم به غذای کافی براساس سه مؤلفه موجود بودن، پایداری و دریافت غذا مهمترین تعریف سلامت غذایی در جهانی است که با پدیده‌هایی مانند آلودگی به فلزات سنگی و افزایش رو به رشد جمعیت تهدید می شود.

وی افزود: امروز یک میلیارد گرسنه واقعی در سطح جهان زندگی می‌کنند که از پرداخت هزینه بیش از یک دلار برای وعده‌های غذایی خود ناتوان هستند.

معاون مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با اعتقاد به اینکه جهان از عدم تعادل غذایی رنج می‌برد، گفت: سوء تغذیه ناشی از چاقی از یک سو و بروز بیماری‌های مهلکی مانند انفارکتوس و دیابت از سوی دیگر تنها گوشه‌ای از مشکلات و تبعات تغذیه سالم در قرن 21 است، این در حالی است که نابودی محیط زیست، استفاده نادرست از آب، فرسایش خاک و انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط انسان به تشدید این مشکلات در عصر حاضر افزوده است.

سیستانی با بیان اینکه قرن 21 قرن معضل آب است، گفت: فجایع گسترده ناشی از خشکسالی و یا طوفانهای مخرب ضایعات مکانیکی، فیزیکی و فیزیولوژی زیادی را برای بشر ایجاد کرده و مهاجرت‌های گسترده در نتیجه مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز بیش از پیش عصر حاضر را با دغدغه‌های زیست محیطی و به دنبال آن دغدغه‌های غذایی مواجه کرده است.

وی با تأکید بر لزوم ارتقاء امنیت غذایی و توجه به آن، اضافه کرد: امروز وظیفه اصلی مسؤولان در همه سطوح تلاش برای ارتقاء امنیت غذایی مردم است چرا که سلامت فردی و اجتماعی انسانها به غذای سالم وابسته است.

معاون مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با اشاره به شیوع گسترده سرطان در ایران، افزود: بروز سرطان‌های متعدد و مختلف در کشور نه تنها هزینه‌های گزافی را به سیستم سلامت کشور وارد کرده، بلکه جامعه پزشکی کشور و مسؤولان را نیز با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.

سیستانی ادامه داد: جامعه علمی کشور و به ویژه دانشگاه‌ها می‌توانند در این مسیر به مسئولان کشوری کمک کنند به عنوان نمونه دانشگاه صنعتی اصفهان با توجه به رتبه بالای خود در میان دانشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند ظرفیت‌های خود را در این مسیر به خدمت بگیرد.

وی نقش شرکت‌های دانش بنیان را در کمک به امنیت غذایی مؤثر دانست و اظهار کرد: این شرکت‌ها با استفاده از فنون و ظرفیت‌های خود و با تأکید بر رویکرد اسلامی می‌توانند به ارتقاء امنیت غذایی کمک کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  3