تهیه نقشه راه گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی

طیبی خبر داد:

رییس جهاد دانشگاهی گفت: نقشه راه گیاهان دارویی این نهاد تهیه می‌شود و با توجه به داشتن چهار اقلیم آب و هوایی در سطح کشور برای اصلاح نژاد، تکثیر، عصاره‌گیری، تولید داروی گیاهی و فروش آن تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد، دکتر حمید رضا طیبی در جمع معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این نهاد 80 درصد بودجه خود را از طریق فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی تأمین می‌کند و 20 درصد باقی بودجه این نهاد، دولتی است و این نهاد می‌تواند فارغ از قوانین دست و پا گیر دولتی فعالیتهای خوبی انجام دهد.

وی با بیان این که جهاد دانشگاهی از درون شورای عالی انقلاب فرهنگی متولد شده است، خاطرنشان کرد: برای تأمین منابع مورد نیاز فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی پیگیری‌ها و رایزنی هایی با دولت و مجلس شورای اسلامی داشته و در تلاش هستیم بودجه جهاد دانشگاهی را افزایش دهیم.

طیبی تصریح کرد: در جهاد دانشگاهی باید بین توانمندی و کارآیی و دستمزدها متناسب باشد و به این موضوع توجه شود و برای ارتقاء اعضای هیأت علمی و کارکنان معیارهایی طراحی شود.

همچنین مهندس شمس الله رشیدی، سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: فعال سازی حوزه پژوهشی و راه اندازی خدمات تخصصی از جمله مرکز تخصصی گیاهان دارویی از برنامه های جهاددانشگاهی استان است.

وی اظهارکرد: در زمینه توسعه زیرساختها، راه اندازی مراکز تخصصی، اختصاص بودجه، امکانات و صدور مجوزهای لازم نیازمند توجه و همکاری بیشتر جهاددانشگاهی مرکز هستیم.

رشیدی اضافه کرد: برای کارها و فعالیتهای تحقیقاتی نیازمند زمین هستیم و در صورتی که در این زمینه با این نهاد در استان همکاری شود اقدامات و فعالیت‌های خوبی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  −  71  =