انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد

در دیدار دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی با دکتر سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تفاهم نامه همکاری در جهت توسعه دوره‌های آموزشی کارآفرینی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اجرای طرح‌های مطالعاتی در زمینه اشتغال افراد از سوی جهاددانشگاهی منعقد و امضاء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه بویراحمد در این دیدار اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با مدیریت کارآمد و حرکت سازنده ای که در زمینه علم و فناوری و جهت گیری‌های علمی و فرهنگی اثربخش از خود نشان داده است دارای توان خوبی است.

سید موسی خادمی افزود: انتظار داریم ستاد مرکزی جهاد دانشگاهی نگاهی خاص و ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد و در زمینه تحقیقات علمی و فناوری مورد نیاز استان مساعدت بیشتری داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی صنعتی گیاهان دارویی اندمیک با هدف بسته‌بندی و فرآوری و تولید داروهای گیاهی یکی از مواردی است که به 20 میلیارد ریال نیاز دارد.

خادمی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز جهاد دانشگاهی گچساران برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی که به اعتبارات 400 میلیون تومانی نیاز دارد و تأمین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای ایجاد مرکز تحقیقاتی صنعتی گیاهان دارویی اندمیک در استان از دیگر مواد این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: تأمین مالی ساخت ساختمان اداری، فرهنگی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان در شهر یاسوج از دیگر تعهدات استانداری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تأمین 50درصد از اعتبارات مالی جهت تحقق برنامه‌های مختلف تفاهم‌نامه در بندهای گوناگون از جمله تعهدات جهاد دانشگاهی است. برنامه‌ریزی در جهت توسعه دوره‌های آموزشی کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اجرای طرح‌های مطالعاتی در زمینه اشتغال افراد بیکار نیز از تعهدات جهاد دانشگاهی در قبال استان است.

خادمی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه از زمان امضای طرفین قابلیت اجرایی داشته و به مدت پنج سال اعتبار دارد که قابل تمدید خواهد بود.

حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی در ادامه گفت: جهاددانشگاهی نهادی است که فارغ از قوانین دست و پا گیر دولتی کار و فعالیت می‌کند و می‌تواند به توسعه و پیشرفت این استان کمک کند.

وی افزود: جهاددانشگاهی با توجه به پتانسیلها و ظرفیتهای استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی و صنایع دستی می تواند کارها و اقدامات خوبی انجام دهد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار دکتر فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و دکتر نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مهندس شمس الله رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی استان حضور داشتند. همچنین در این دیدار تفاهم نامه 7 ماده‌ای بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جهاددانشگاهی منعقد و امضاء شد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  +    =  23