از بزرگترین آزمایشگاه مهندسی زلزله خاورمیانه چه خبر؟

طرح احداث بزرگترین آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله خاورمیانه در شمال تهران با گذشت حدود سه سال از آغاز فاز اول پروژه بالغ بر 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ساختمان آزمایشگاه سانتریفیوژ با نصب تجهیزات در شرف راه اندازی کامل است.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، هفته گذشته، بتن ریزی بخش سوم دیوار عکس‌العمل آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به میزان ۸۵ متر مکعب انجام شده و بدین ترتیب مجموع بتن‌ریزی انجام شده از ابتدای شروع عملیات اجرایی به ۵۶۰۰ متر مکعب رسیده است.

این طرح که مراحل اجرایی فاز اول آن در حال تکمیل است، از خرداد ماه 1391 با هدف ایجاد آزمایشگاه‌هایی قابل رقابت با نمونه‌های مشابه در دنیا با اتکا به امکانات و توانمندی‌های داخلی در حال اجراست و به رغم شرایط بسیار سخت حاکم بر طرح‌های عمرانی تا 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

با تجهیز 100 درصدی کارگاه، تاکنون حجم خاکبرداری طرح در حدود ۱۶ هزار متر مکعب، حجم آرماتوربندی انجام شده درحدود هزار تن، حجم قالب بندی فولادی انجام شده ۴۳۰۰ متر مربع، حجم بتن‌ریزی انجام شده ۵۶۰۰ متر مکعب و حجم سازه فولادی نصب شده در حدود ۴۰۰ تن بوده است.

آزمایشگاه زلزله

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

94  −    =  92