تولید ۱.۴ میلیون تنی شکر/ ابلاغ قیمت جدید تا هفته آینده

دبیر انجمن صنایع قند و شکر خبر داد

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر از تولید بیش از یک میلیون و 400 هزار تنی شکر خبر داد و گفت: چند روزی است که کارخانه‌های قند و شکر، چغندرقند را از کشاورزان می‌خرند و قیمت در حال بررسی شکر در ستاد تنظیم بازار، تا هفته آینده تصویب و ابلاغ می‌شود.

بهمن دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کشاورزان ولی‌نعمت‌های کارخانه‌ها و صنایع هستند و نباید با آنها به زبان تهدید صحبت کرد. صنایع قند و شکر نیز که همواره محصول خود را از چغندرکاران و بهره‌برداران نیشکر تولید می‌کنند، علی‌رغم زیان‌های سنگین طی سال گذشته و مشکلات و محدودیت‌ مالی نهایت تلاش خود را می‌کنند تا بهای محصول خریداری شده چغندرکاران را در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پرداخت کنند.

وی افزود: در سال گذشته قیمت تعیین شده برای شکر 2100 تومان بود اما بسیاری از کارخانه‌ها مجبور بودند محصول خود را به قیمت پایین‌تر و حدود کیلویی 1900 تومان به بازار عرضه کنند و این سبب شد بالغ بر 75 درصد صنایع قند و شکر زیان‌های سنگینی را متحمل شوند.
دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از چهار میلیون و 720 هزار تن چغندرقند به ارزش 1177 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد و پیش‌بینی می‌شود امسال میزان خرید تضمینی چغندرقند از سوی کارخانه‌ها به بالغ بر پنج میلیون تن به ارزش 1400 میلیارد تومان برسد که میزان تولید شکر از آن حدود 700 هزار تن است.

تشکر از وزیر بابت ممنوعیت 9 ماهه واردات شکر

دانایی با بیان این‌که تولید شکر تا پایان امسال به همراه تولید از مجموعه‌های کشت و صنعت نیشکر به حدود یک میلیون و 400 هزار تن می‌رسد، اظهار کرد: باید از وزیر جهاد کشاورزی تقدیر و تشکر ویژه کرد که با مقاومت و ایستادگی در برابر برخی وارد‌کنندگان سودجو، اجازه واردات شکر به کشور را نداد، چرا که سال گذشته نیز بازار آنقدر از این محصول اشباع شده بود که کارخانه‌های تولید‌کننده داخلی متضرر شدند، اما امسال با برنامه‌ریزی درست حدود 9 ماه است که شکر به کشور وارد نشده است و هیچ کمبودی در داخل احساس نکردیم.

وی ادامه داد: با آغاز شدن برداشت و خرید تضمینی چغندرقند طی روزهای اخیر شکر تولید امسال نیز به زودی به بازار عرضه خواهد شد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود 400 هزار تن آن برای سال آینده باقی خواهد ماند.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با اشاره به این‌که میزان نیاز کشور به قند و شکر حدود دو میلیون تن است، گفت: با توجه به اشباع بازار به نظر نمی‌رسد تا پایان امسال به واردات این محصول نیاز داشته باشیم، چرا که بالغ بر یک میلیون و 400 هزار تن میزان تولید داخلی این محصول است و حدود 300 هزار تن نیز از سوی کارخانه‌ها وارد شده است .

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  1