باشگاه نخبگان دانشگاه آزاد کرج در مسیر تحقق تجاری‌سازی علوم دانشگاهی

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این باشگاه، حمایت و پشتیبانی از پژوهشگران جوان و محققان را وظیفه خود می‌داند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر کریم زارع در نخستین نشست استعدادهای درخشان، مخترعان و اعضای فعال باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در واحد کرج با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد کرج و در رأس آن دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، حمایت و پشتیبانی از پژوهشگران جوان و محققان را وظیفه خود می‌داند و ستاد مرکزی باشگاه در رفع نیازهای دانشجویان نخبه آمادگی کامل دارد.

همچنین دکتر بهروز میرزا، سرپرست دانشگاه آزاد واحد کرج در این نشست با معرفی این واحد و پتانسیل‌های موجود در آن گفت: اکنون بر اساس رتبه‌بندی‌های پایگاه وبومتریکس واحد کرج در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور جایگاه سوم را بعد از علوم و تحقیقات تهران و واحد مشهد به خود اختصاص داده است.

میرزا ابراز امیدواری کرد که واحد کرج به زودی با تلاش و پشتکار بیشتر و با اجرای برنامه‌های کیفی سازی از همکاری همه‌جانبه جامعه دانشگاهی به برترین رتبه برسد.

وی با توجه به موقعیت صنعتی استان البرز و همجواری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با بیش از 3000 مرکز تولیدی و وجود بیش از 10 مرکز پژوهشی و تحقیقاتی ملی در این استان گفت: به‌ زودی از این ظرفیت‌ها با بهره‌گیری از قابلیت‌های بالای دانشجویان عضو باشگاه برای تحقق تجاری‌سازی علوم دانشگاهی بهره‌مند خواهیم شد.

در این جلسه دکتر جهان لتیباری، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد کرج با توضیحات مختصری به بیان عملکرد باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در این واحد دانشگاهی پرداخت.

همچنین مشروح گزارش فعالیت‌های این باشگاه در واحد کرج از بدو تاسیس تا شهریور 1394 از سوی دکتر زهره محمدی، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد کرج بیان شد.

در این جلسه با بحث و بررسی درباره مسائل موجود با ارزیابی توانایی‌ها، پتانسیل‌ها و موانع موجود تصمیماتی اتخاذ شد.

از مصوبات این جلسه می‌توان به تصویب طرح توانمندسازی معلولان مربوط به کارگروه تخصصی مکانیک عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، ارائه کمک هزینه آموزشی به دانشجویان عضو مقطع دکتری و در اولویت قراردادن عضوهای باشگاه پژوهشگران جوان در استخدام و حق‌التدریس در دانشگاه و همچنن فراهم کردن شرایط مناسب برای دانشجویان نخبه متقاضی ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری اشاره کرد.

پس از برگزاری جلسه پرسش و پاسخ اعضاء و مسئولان به اعضای برجسته باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد واحد کرج لوح تقدیری اهدا شد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  5  =