۳۰۰۰ پروژه آبی چشم‌انتظار منابع مالی

معاون برنامه‌ریزی وتوسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور گفت: در حال حاضر حدود 3000 پروژه در قالب طرح آب، فاضلاب و مجتمع آبرسانی روستایی ناتمام در کشور وجو دارد که برای تکمیل آن‌ها نیازمند تامین اعتبار هستیم.

علی اصغر قانع درگفت‌وگوبا خبرنگارایسنا، با اشاره به تعداد پروژه‌های ناتمام آب و فاضلاب کشوری اظهار کرد: در بخش شهری فاضلاب 260 پروژه در حال احداث و در حوزه آبرسانی 121 پروژه در حال تکمیل و در مجتمع‌های آبرسانی روستایی 920 پروژه در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه در دل هر کدام از این طرح‌ها چندین طرح نهفته شده است، تاکید کرد: مجموعا بین دو تا سه هزار پروژه در قالب طرح آب، فاضلاب و مجتمع آبرسانی روستایی ناتمام در کشور وجو دارد که هر ساله در پیوست قانون بودجه اسامی آنها اعلام و منابعی برای آن درنظر گرفته می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی وتوسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور با اشاره به میزان سرمایه مورد نیاز برای هر کدام از این طرح‌ها،اظهار کرد: تنها برای تکمیل 121 طرح آبرسانی که در کشور داریم نیاز به 24 هزار میلیارد تومان منابع است که در قانون بودجه امسال تنها 1500 میلیارد تومان منابع برای این امر تخصیص یافت.

به گقته قانع برای تکمیل 260 پروژه فاضلاب در سطح کشور به 19 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در بودجه سال 1394 کمتر از 1100 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و باید گفت که این مساله مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی بیش از 10 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه نیاز است، اظهار کرد: این در حالیست که امسال در ردیف ملی متمرکزی که دراختیار داریم تنها 400 میلیارد تومان اعتبار برای این امر تخصیص یافت که امیدواریم با 500 میلیون دلاری که از صندوق توسعه ملی قرار شد دریافت کنیم بتوانیم کار را پیش ببریم.

معاون برنامه‌ریزی وتوسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور با اشاره به اهمیت جذب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در طرح،گفت:در قیاس با نیاز اعتباری که این پروژه‌ها دارند اگر بخش خصوصی ورود پیدا نکند با مشکلاتی روبرو می‌شویم اما اگر بتوانیم بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری جذب کنیم قطعا می‌توانیم با سرعت خوبی به این پروژه‌ها سر‌و‌سامان دهیم.

قانع با اشاره به پروژه‌هایی که می‌توانیم با مشارکت بخش خصوصی تکمیل کنیم ،اظهار کرد برای این کار منابعی حدود 7000 میلیارد تومان لازم است اما این آمادگی وجود دارد که به‌زودی این منابع توسط بخش خصوصی وارد صنعت آب و فاضلاب کشور شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1