پارک‌های علم و فناوری خصوصی در کشور ایجاد می‌شوند

مدیرکل برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم در گفت‌و‌گو با ایسنا:

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ایجاد پارک‌ تخصصی را از برنامه‌های جدید وزارت علوم اعلام کرد و گفت: وزارت علوم همچنین درصدد راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری خصوصی است.

دکتر خسرو پیری در گفت‎وگو با خبرنگار فناوری ایسنا با اشاره به ایجاد پارک‌های استانی در استان‌های کشور، افزود: با توجه به گستردگی پارک‌های عمومی فناوری در استانها، برنامه‌ریزی ما بر روی ایجاد پارک‌های تخصصی است؛ از این رو پارک فناوری عمومی دیگر ایجاد نخواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر درخواست‌هایی از شهرداری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت نیرو برای ایجاد پارک‌های فناوری تخصصی دریافت کردیم.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صدور مجوز برای ایجاد پنج پارک تخصصی در سال جاری را از برنامه‌های این دفتر نام برد.

پیری همچنین از راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: سیاست دیگر ما راه‌اندازی پارک‌های خصوصی است. در آخرین جلسه‌ای که در این زمینه در وزارت علوم برگزار شد، شش بند از این برنامه مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: با برگزاری این جلسات در تلاش هستیم تا دستور العمل راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری تدوین شود تا بر اساس آن اقدام به صدور مجوزها و ایجاد پارک‌های تخصصی و خصوصی کنیم.

پیری با تاکید بر این که اجرایی کردن این برنامه زمانبر است، اضافه کرد: عملیاتی کردن این برنامه نیاز به طی مراحلی در کمیته تخصصی، کارگروه تخصصی، کمیسیون تخصصی، کمیسیون پژوهشی و در نهایت تایید شورای گسترش آموزش عالی دارد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک‌های علم و فناوری خصوصی را مجموعه‌ای دانست که افراد سرمایه‌گذار اقدام به راه‌اندازی پارک خصوصی می‌کنند تا با استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و دریافت وجهی از آنها، خدماتی به این شرکت‌ها برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی ارائه می‌دهند.

وی با تاکید بر این که بسیاری از پارک‌های فناوری در دنیا خصوصی هستند، اضافه کرد: پارک‌های خصوصی، شرکت‎های دانش‌بنیانی را پذیرش می‌کنند که خروجی خاصی داشته باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  4