زمان بازگشایی نمادهای بانکی در بورس

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سازمان بورس هیچ مشکلی برای بازگشایی نماد بانک ها ندارد، بلکه موضوع بر سر رعایت الزامات بانک مرکزی و مشکلاتی است که در زمینه تهیه گزارش های حسابرسی آنها وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیش از یک ماه از زمان توقف نماد معاملاتی بانک ها جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه و تصویب صورت های مالی آنها می گذرد، اما اکثر نمادهای این گروه به دلیل برخی ایرادات گرفته شده از سوی بانک مرکزی و سازمان حسابرسی همچنان متوقف مانده اند تا زمان توقف این نمادها روز به روز طولانی تر شود.

این اتفاق در حالی برای گروه بانکی افتاده که علت آن آماده نبودن صورت های مالی بانک ها به دلیل الزام بانک مرکزی برای انطباق گزارش های عملکردی این گروه با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) عنوان شده تا در سال جاری مجمع اکثر بانک ها به تنفس کشیده شود.

گرچه این الزام بانک مرکزی در حالی در آخرین روزهای قانونی ممکن برای تهیه صورت های مالی بانک ها به آنها ابلاغ شد که موجب گردید مدیران بانک های فعال در بازار سرمایه فرصت کافی جهت تهیه گزارش های مالی منطبق با استانداردهای مذکور را نداشته باشند.

نکته دیگر در رابطه با این الزام بانک مرکزی آن است که فعالان بازار نگرانند که شاید قرار است این گروه در توقف نماد به دلیل وجود بهانه های یک نهاد نظارتی و بالا دستی یعنی بانک مرکزی جا پای نمادهای پالایشی بگذارند که گاهی اوقات به دلیل دعوای این شرکت ها با پالایش و پخش فرآورده های نفتی در بازه های زمانی طولانی متوقف می شوند.

در همین ارتباط، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار به بورس نیوز اظهار داشت: در رابطه با بازگشایی نمادهای بانکی جلساتی برگزار شده و پیگیری های متعددی نیز از سوی سازمان بورس صورت گرفته که در ادامه این پیگیری ها، جلساتی نیز طی این چند روز خواهیم داشت تا نسبت به توقف نمادهای معاملاتی این گروه و زمان بازگشایی آنها تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

سعید محمدعلیزاده افزود: سازمان بورس هیچ مشکلی برای بازگشایی این نمادها ندارد، بلکه موضوع بر سر رعایت الزامات بانک مرکزی و مشکلاتی است که در زمینه تهیه گزارش های حسابرسی آنها وجود دارد. بطوریکه سازمان بورس آمادگی این را دارد که در اسرع وقت نمادهای مذکور را مورد بازگشایی قرار دهد.

در خاتمه، این مقام مسئول در خصوص زمان بازگشایی نمادهای بانکی تصریح کرد: یکی از پیشنهادات موجود برای چگونگی بازگشایی بانکی ها این است که نمادهای مذکور را به صورت همزمان و با ارایه یک گزارش شفاف سازی باز کنیم. در این راستا جلساتی هم در سازمان بورس و هم با حضور نماینده قانونی بانک مرکزی برگزار خواهد شد تا در این رابطه تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.
ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1