برگزاری ششمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام هاي پرداخت

معاون شرکت خدمات انفورماتيک، همايش بانکداري الکترونيک و نظام هاي پرداخت را بزرگترين اتفاق اين حوزه برشمرد و گفت: حضور خارجي ها در اين همايش تقويت شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،‌ مهران محرميان گفت: ششمين همايش ساليانه بانکداري الکترونيک و نظام هاي پرداخت توسط پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي و با همکاري شرکت ملي انفورماتيک ايران و بانک مرکزي برگزار مي شود.

وي با تاکيد بر اينکه ترکيب خوبي ايجاد شده اظهارداشت: اين همايش به مهم ترين اتفاق حوزه بانکداري الکترونيک کشور تبديل شده و همايش هايي نيز که قبلا در اين رابطه بوده دنباله دار نبود و هيچ يک نيز جامعيت اين همايش را نداشت.

محرميان تصريح کرد: در ۵ دوره گذشته، هميشه يک موضوع جديدي در اين همايش ارائه شده و به نظر مي رسد که دچار تکراري که بعضي از همايش ها مي شوند نشده ولي به اين معني نيست که در آينده نخواهد شد.

معاون شرکت خدمات انفورماتيک با اشاره به لزوم توليد محتوا در اين حوزه گفت: اگر اين همايش از اتفاقات عقب بيافتد ديگر به لحاظ محتوا چيزي نخواهد داشت ولي تاکنون اين اتفاق نيفتاده ولي لازم است تا يک نگاه رو به آينده در اين حوزه وجود داشته باشد.

وي خاطرنشان کرد: علاوه بر اين، با بازتر شدن فضاي کشور انتظار اين است که هر چه بيشتر حضور خارجي ها را داشته باشيم در اينگونه همايش ها و سخنرانان و کساني که کارگاه هاي آموزشي ارائه مي کنند و شرکت هاي خارجي نيز بتوانند در نمايشگاه حضور پيدا کنند.

محرميان همچنين به معرفي محصولات خارجي در جشنواره دکتر نوربخش به عنوان يک اقدام مناسب نام برد و افزود: از اين طريق مي توان اين جشنواره را به سمت بين المللي شدن پيش بُرد و در نهايت هرچه اين فضا بتواند به سمت باز شدن و حضور گسترده تر نظرات جديد برود قطعا مي تواند کمک کند.

معاون شرکت خدمات انفورماتيک گفت: فکر مي کنم با نگاه خوبي که در اين سال ها پشت اين همايش بوده به ويژه دوره اي که آقاي دکتر ديواندري و قبل از وي آقاي دکتر نيلي حضور داشتند، افراد خوش فکري هستند که مي تواند روند بهتر شدن اين همايش را انتظار داشت.

وي درباره فعال شدن شبکه هاي اجتماعي در زمينه بانکداري و ارائه خدمات به مشتريان و نوع برخورد بانک ها با اين پديده گفت: به لحاظ تکنولوژي نمي توان گفت که بانک ها خيلي با دنيا فاصله دارد ولي چيزي که وجود دارد تفکر و باز نبودن فضا است که خيلي از بانک هاي دنيا نيز اين فضا را دارند.

محرميان تاکيد کرد: در کربنکينگ خيلي فاصله زيادي در دنيا وجود ندارد چون بانک ها اصولا سازمان هاي محافظه کاري هستند که به سرعت تغيير نمي کنند. حال بيرون بانک ها چيزهاي جديدي آمده و مردم نيز آرام آرام به آنها اقبال نشان مي دهند که اگر بانک ها شروع به تغيير نکنند، آنها مي آيند و جاي بانک ها را مي گيرند.

معاون شرکت خدمات انفورماتيک تصريح کرد: بنابراين بانکداري مي ماند ولي بانک ممکن است از بين برود و اگر بانک ها خودشان را تغيير ندهند اين اتفاق احتمالا خواهد افتاد. البته بانک ها متوجه شده اند که بايد تغيير کنند ولي نيازمند شتاب است.

وي درباره اينکه ممکن است بانک ها دغدغه امنيت نقل و انتقالات مالي از طريق شبکه هاي اجتماعي را داشته باشند گفت: امنيت بحث بسيار مهمي است و مانند يک شمشير دو لبه است و نبايد فراموش کنيم که امنيت در خدمت کسب و کار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =